- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

واگذاری ۱۵۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی در عسلویه‌

مدیر‌عامل منطقه ویژه پارس جنوبی از واگذاری‌ ۱۵۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی در عسلویه خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز؛ سید‌پیروز موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در منطقه پارس جنوبی با تبریک سال نو اظهار داشت: سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به نام سال “جهاد اقتصادی ” نام‌گذاری شده و بدون تردید این امر مهم در پارس جنوبی سرلوحه امور قرار خواهد گرفت.
وی افزود: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق صنعتی کشور است و نقش ویژه پارس جنوبی در اقتصاد کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید تلاش فوق‌العاده‌ای برای جهش اقتصادی در منطقه داشته باشیم و بدون تردید حرکت در مسیر مقام معظم رهبری و تبعیت از ولایت فقیه می‌تواند ما را در این راستا موفق کند.
مدیرعامل پارس جنوبی بیان داشت: امروز پارس جنوبی در سطح دنیا شناخته شده‌ و منطقه ویژه پارس جنوبی نیز در سال جاری برای موفقیت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی عزم خود را جرم کرده است.
موسوی با تاکید بر لزوم فعالیت در صنایع پایین‌دستی گفت: صنعت پتروشیمی از صنایع ارزشمند و مهم است و در عسلویه نیز شاهد گسترش این صنعت هستیم و باید کاری کنیم که روز‌به‌روز پیشرفت گسترده‌تری را در این بخش داشته باشیم.
وی از واگذاری بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی در عسلویه خبر داد و عنوان داشت: هم‌اکنون و با تلاش‌هایی که انجام شده، یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های پایین‌دستی پتروشیمی در پارس جنوبی آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش است و از همه ظرفیت خود برای موفقیت صنعت پتروشیمی بهره می‌گیریم.
موسوی ادامه داد: ارزش افزوده بالای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و علاوه بر این در زمینه اشتغال نیز صنعت پتروشیمی گام‌های بلندی برداشته و در واقع به ازای ایجاد هر شغل در صنایع بالادست پتروشیمی، بین ۱۰ تا ۱۴ نفر در صنایع پایین‌دستی در پتروشیمی مشغول به کار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و در این “جهاد اقتصادی “‌ از تمام ظرفیت موجود به نحو شایسته بهره ببریم.