- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بازدید ۱۰۰ هزار گردشگر از نخلستان‌های دشتستان

بخشدار آبپخش از بازدید ۱۰۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از نخلستان‌های دشتستان در دو روز اول نوروز خبر داد.

خبرگزاری فارس: بازدید 100 هزار گردشگر از نخلستان‌های دشتستان

احمد خرم‌روز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در دشتستان اظهار داشت: در دو روز اول بهار بیش از ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی از نخلستان‌های سرسبز آبپخش دشتستان بازدید کرده‌اند.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: بخش آبپخش دارای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل است و به همین سبب آبپخش نگین سرسبز استان بوشهر نامیده می‌شود.

خرم‌روز با اشاره به اینکه این میزان شامل واریته‌های مختلف درخت خرما می‌شود اذعان داشت: بیشترین میزان نخیلات بخش آبپخش را نخل کبکاب شامل می‌شود و بیشترین میزان تولید خرما متعلق به این نوع نخل است.

وی میزان بازدید از نخیلات را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: میزان بازدید از نخیلات بخش آبپخش نسبت به پیش‌بینی مسئولان ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش بیشتر است و امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی این استقبال به صورت چشمگیری افزایش یابد.

این مسئول ابراز داشت: خرید محصولات کشاورزی و تولیدات خرمای نخلداران آبپخشی از مهم‌ترین برنامه‌های مهمانان نوروزی است و این امر رونق بازار خرما در بخش آبپخش را به دنبال خواهد داشت.

بخشدار آبپخش تصریح کرد: از باغداران آبپخشی انتظار داریم این فرصت را مغتنم بشمارند و با بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغاتی فروش، به توسعه بازار خرما کمک کنند.

خرم‌روز بیان داشت: سال ۱۳۹۱ را مقام معظم رهبری به نام “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” مزین کرده‌اند و با تحقق اهداف والای این شعار می‌توانیم به بهبود بازار خرمای بخش که یکی از مهمترین خواسته‌های کشاورزان است کمک کنیم.

وی یادآور شد: باید دست به دست هم بدهیم و از تمام پتانسیل موجود برای رشد و رونق صنعت گردشگری در منطقه استفاده کنیم.