- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اتهام زنی جدید پلیس نیویورک به ایران : عکسبرداری برای حمله به آمریکا!

این مقام پلیس نیویورک در ادامه مدعی شد که امکان دارد اهمیت شهر نیویورک و این حقیقت که این شهر محل تجمع عمده یهودیان است؛ ایران و حزب الله ، این شهر را هدفی بالقوه برای انجام حملات تروریستی در نظر گرفته باشند.

پلیس نیویورک ۱۳ ایرانی را به اتهام عکسبرداری از اماکن شهری دستگیر کرده و مدعی شده است احتمال دارد این افراد دستگیر شده برای حمله احتمالی ایران به آمریکا مشغول جمع آوری اطلاعات از شهر نیویورک بوده اند.

به گزارش عصر ایران [1] به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال پلیس نیویورک روز چهارشنبه با اعلام این مطلب مدعی شده است که احتمالا ایران تحت پوشش دیپلماتیک در تلاش بوده است تا از شهر نیویورک اطلاعات جمع آوری کند.

 ” میچل سیلبر ” مدیر اطلاعات پلیس نیویورک روز چهارشنبه با مطرح کردن اتهام در کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که از سال ۲۰۰۵ پلیس نیویورک ۱۳ ایرانی را که با دولت ایران در ارتباط بوده اند به اتهام عکسبرداری از نقاط مختلف شهر نیویورک تحت بازداشت و بازجویی قرار داده است .

وی افزود که در می ۲۰۰۵ پلیس نیویورک ۶ ایرانی را به هنگام عکسبرداری و گرفتن فیلم از پل بروکلین دستگیر کرد .

 این مقام پلیس نیویورک در ادامه مدعی شد که امکان دارد اهمیت شهر نیویورک و این حقیقت که این شهر محل تجمع عمده یهودیان است؛ ایران و حزب الله این شهر را هدفی بالقوه برای انجام حملات تروریستی در نظر گرفته باشند.

 این مقام آمریکایی اسامی و هویت این افراد دستگیر شده را فاش نکرد اما افزود که بازجویی های انجام شده از این افراد نشان داد که همگی آنها با دولت ایران در ارتباط بوده اند .

میچل سیلبر با مطرح کردن اتهام پیشین آمریکا به ایران در زمینه تلاش برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و نیز لحن خصومت آمیز ایران نسبت به آمریکا افزود که پلیس نیویورک باید در زمینه شناسایی و انحلال هسته های احتمالی مرتبط با ایران در این شهر بسیار هوشیار باشد.
 
 گفتنی است ۱۳ ایرانی دستگیر شده همگی آزاد شده اند و پلیس نیویورک در حالی آنها را دستگیر کرده که حتی نتوانسته برای ادامه بازداشت آنها شواهد و مدارک قانع کننده به دادگاه ارایه دهد .

اتهام عکسبرداری از شهر نیویورک در حالی مطرح می شود که این شهر توریستی عمده آمریکا همه ساله میزبان میلیون ها توریست است که عکسبرداری از اماکن شهری و آسمان خراش های بلند آن یکی از تفریحات عمده توریست ها محسوب می شود.