- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۳ هزار میلیارد تومان خسارت به ازای هر ۶ ماه تاخیر در راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی

وزیر نفت گفت: به ازای هر شش ماه تاخیر در راه‌اندازی هر کدام از فازهای پارس جنوبی ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

خبرگزاری فارس: 3 هزار میلیارد تومان خسارت به ازای هر 6 ماه تاخیر در راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی

 به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه رستم قاسمی ظهر امروز در بازدید از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی اظهار کرد: ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه روزافزون قرار دارد و به فضل خدا و با تلاش همه مسئولان و مردم این روند تداوم خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای فازهای مختلف پارس جنوبی در سال ۹۰ شاهد جهش بسیار خوب و قابل توجهی بودیم و مدیران شرکت نفت و گاز پارس و بویژه جناب مهندس سوری با تامین به موقع منابع مالی موجبات این پیشرفت را فراهم کردند.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: بدون تردید پیشرفت ۶۰ درصدی پالایشگاه خشکی فازهای ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ در پارس جنوبی یک رکورد فوق‌العاده ارزشمند است که با دستان توانمند متخصصان داخلی محقق شده است.

قاسمی تصریح کرد: از مدیران سایر فازها نیز انتظار داریم تلاش خود را بیشتر کنند تا به برنامه برسند و حتی از برنامه زمان‌بندی جلو بزنند.

وی اضافه کرد: انجام به موقع پروژه‌ها در اقتصاد ملی بسیار تعیین‌کننده است و تاخیر در پروژه‌ها باعث از دست رفتن سرمایه هنگفتی از کشور می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه تاخیر شش‌ ماه در اجرای هر فاز ۳ هزار میلیارد تومان خسارت دارد گفت: اگر هر فاز پارس جنوبی شش ماه تاخیر در تکمیل داشته باشد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان درآمد کشور از دست می‌رود و مسئولان باید به میزان توسعه فازها و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند.

بر اساس این گزارش ظهر امروز وزیر نفت از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی بازدید کرد.