- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اگر تولید ملی رشد کند به خودکفایی می‌رسیم

امام جمعه برازجان گفت: اگر تولید ملی رشد کند به خودکفایی می‌رسیم.

خبرگزاری فارس: اگر تولید ملی رشد کند به خودکفایی می‌رسیم

حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در دشتستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همه‌ ساله در آستانه سال نو مسایل مهمی را مطرح می‌کنند و با توجه به شرایط داخلی و خارجی به نامگذاری سال‌ها می‌پردازند و با توجه به اشرافی که دارند بسیار دقیق این امر را انجام می‌دهند و نقاط ضعف و قوت را به خوبی شناسایی می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته عناوینی که مطرح کرده‌اند هر کدام اهداف خاص و مهمی را دنبال کرده و هدف مقام معظم رهبری از طرح موضوعات این است که نام‌ها تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به نام‌هایی که طی سال‌های اخیر مطرح شده خاطرنشان کرد: وجدان کاری، نهضت خدمت‌رسانی، اشتغال ملی، نوآوری و شکوفایی ملی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف و جهاد اقتصادی و .. همه در راستای اهداف بزرگی بوده که حضرت آقا در نظر داشته و همه مردم و مسئولان باید در مسیر تحقق اهداف رهبری اهتمام ورزند.

مصلح تصریح کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به موضوعات اقتصادی اهمیت بیشتری داده‌اند و این مسئله در راستای مقابله استکبار و تشدید فشارهای اقتصادی اهمیت شایانی دارد و نشان دهنده عمق نگاه رهبری و اشراف ایشان بر مسایل داخلی و خارجی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید در عرصه اقتصادی جهادگونه حرکت کنیم تا بتوانیم بر دشمنان غلبه کنیم.

امام جمعه برازجان گفت: مقام معظم رهبری امسال بحث تولید ملی را مطرح فرموده‌اند و اگر ما بتوانیم از کار و سرمایه داخلی استفاده کنیم قطعا بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می‌شود.

مصلح با بیان اینکه ورود بی‌رویه برخی کالاهای خارجی کارخانجات داخلی را با رکود مواجه کرده اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ تولید ملی موجبات شکوفایی اقتصادی می‌شود و در ایجاد اشتغال پایدار بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به شکست دشمن در بحث تحریم نفتی اذعان داشت: در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم و امسال نیز باید با فرهنگ‌سازی برای تولید ملی، کارخانجات داخلی را پویا و فعال کنیم و به طور جد باید برای تولید ساخت داخل تلاش کنیم.

مصلح اذعان داشت: اگر تولید ملی رشد کند به خودکفایی می‌رسیم و می‌توانیم بهره‌وری را هم بالا ببریم و همچنین می‌توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی در امر صادرات نیز به موفقیت لازم برسیم.