- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سرقت خبری سایت گل از “بوشهرنیوز”+سند

به گزارش “بوشهرنیوز [1]” متأسفانه سرقت خبری مدت هاست به عنوان یکی از معضلات در بین رسانه های کشور مطرح بوده به طوری که در صورت تداوم آن، قطعاً مشکلاتی برای پایگاه های تولیدکننده اخبار ایجاد خواهد کرد.
 
در این بین ظاهراً برخی سایت های کشوری خود را برتر از پایگاه های محلی و منطقه ای دانسته و در اقدامی کاملاً غیرحرفه ای از اخبار این پایگاه ها به نام خود و با عناوین گزارش ویژه استفاده می کنند.
 
این آفت از نمایندگی برخی خبرگزاری های کشوری تا بسیاری از سایت های مطرح کشوری را نیز دربرگرفته است.
 
در تازه ترین سرقت خبری نیز سایت گل که به اذعان مسئولین آن یکی از منابع تولید اخبار ورزشی در کشور می باشد با سرقت اخبار “بوشهرنیوز” آن را به نام خود مصادره کرده و با عنوان گزارش ویژه منتشر کرده است.
 
البته این اقدام سایت گل مسبوق به سابقه بوده و چندی پیش نیز یکی از خبرهای “بوشهرنیوز” را با نام یک سایت دیگر منعکس کرده بود در حالی که سایت منتشرکننده خبر از “بوشهرنیوز” به عنوان منبع اصلی خبر نام برده بود.
 
متأسفانه مدتی است پایگاه خبری گل با برداشتن اخبار برخی سایت ها، از آن ها به عنوان اخبار تولیدی خود استفاده کرده و به خورد سایر سایت ها و همچنین روزنامه های کشور می دهد.
 
البته تاکنون و صرفاً به جهت حفظ آبرو نسبت به نام اینگونه پایگاه های خبری توسط “بوشهرنیوز” پرهیز می شد اما به دلیل تداوم این روند، “بوشهرنیوز” حق طبیعی خود دانسته با ارایه مدرک نسبت به رسانه ای کردن این موضوع اقدام کند.
 
امیدواریم همکاران رسانه ای سایت گل و همچنین سایر پایگاه های خبری و خبرگزاری های کشوری از این رفتار توهین آمیز خود دست کشیده و حقوق سایر رسانه های مجازی به خصوص رسانه های استان ها را نادیده نگیرند.
 
در این خبر همانطور که پیداست که سایت گل از خبر “بوشهرنیوز” بدون هیچ تغییری با نام “گزارش ویژه” استفاده کرده و در ادامه آن به انتشار دو خبر از گذشته بسنده کرده است.