- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احمدی نژاد: تجلیل مشترک نوروز کمک به تقویت مراودات منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در جشن بین‌المللی نوروز و کنفرانس بین‌المللی بررسی مسائل افغانستان (ریکا) ساعتی قبل وارد دوشنبه شد، ضمن دیدار با عاقل عاقل‌اف نخست وزیر تاجیکستان در محل فرودگاه پایتخت تاجیکستان، نوروز را به دولت و ملت تاجیکستان تبریک گفت و آن را از جشن‌های مشترک دانست.

احمدی نژاد در این دیدار گفت: مشارکت در جشن بین‌المللی نوروز در جهت تقویت روابط میان ۲ کشور و همچنین مراودات منطقه‌ای مهم خواهد بود.

نخست وزیر تاجیکستان نیز با عرض خیرمقدم به رئیس جمهور ایران و هیئت عالی‌رتبه همراه، ابراز امیدواری کرد که دیدار و مذاکرات پیش‌بینی‌شده برای این سفر، فصل تازه‌ای در توسعه هرچه بیشتر مناسبات ۲ جانبه به وجود آورد.

عاقل‌اف حضور رؤسای جمهور افغانستان و پاکستان در جشن نوروز بین‌المللی در تاجیکستان را اقدامی ارزشمند به منظور کمک به تحکیم روابط ۲ و چند‌جانبه عنوان کرد.

رئیس جمهور ایران که اعضای خانواده‌ ایشان نیز همراهشان می‌باشند امروز و فردا در برنامه‌های نوروزی تاجیکستان شرکت کرده و روز دوشنبه بعد از سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی افغانستان به سفر خود به تاجیکستان پایان خواهد داد.

این در حالی است که لحظاتی پیش در محل “قصر ملت” شهر دوشنبه دیدار رؤسای جمهور تاجیکستان و ایران آغاز شد.