- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شناسایی ۲۲ نخبه ایثارگر در استان بوشهر

 رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در امور نخبگان سازمان ۲۲ نخبه ایثارگر در سطح استان شناسایی شده‌اند.

سیدمصطفی مهدی امروز در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: این نخبگان از حمایت‌های خاص معاونت فرهنگی برخوردارندکه این ۲۲ نخبه شش مقاله در سطح ملی و بین المللی و چهار جلد کتاب منتشر کرده‌اند.
وی افزود: همچنین ۲۰ اختراع از آن‌ها در سال ۸۹ ثبت شده است. وی اظهار داشت: شرکت یک‌هزار و ۹۳۷ نفر از جامعه ایثارگری در مسابقات قرآنی سازمان، حضور ۸۳۶ نفر در جلسات قرآنی، توزیع ۲۳۸۰ کتاب، اعزام جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگر به مسابقات مختلف ورزشی و برپایی اردوهای زیارتی، سیاحتی و جشن تکلیف با حضور ۹ هزار و ۵۳۳ نفر از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است.
رئیس سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در استان بوشهر یک‌هزار و ۴۴۴ دانشجو تحت پوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر هستند که ۲۷۵ نفر در مقطع کاردانی، یک‌هزار و ۳۱ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۲۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.
مهدی افزود: همچنین ۹۵۲ دانش آموز طرح شاهد داریم که این آمار مشمول برخی حمایت‌های خاص هستند.
وی با بیان اینکه ۴۲ دانش آموز طرح شاهد در درجه ممتاز هستند، تصریح کرد: از جمله حمایت‌های خاص، فعال بودن ستادهای شاهد در آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست و جلسات ماهانه با حضور آموزش و پرورش یا دانشگاه و معاونان وکارشناسان بنیاد شهید برگزار و در این جلسات امور تحصیلی فرزندان شهدا و ایثارگران بررسی می‌شود.
این مقام مسئول گفت: در سال گذشته ۸۵ درصد والدین شهدا از مزایای طرح پایش سلامت معاونت بهداشت و درمان سازمان استفاده کردند و ۱۵ درصد باقی مانده نیز یا خود مایل به استفاده از خدمات نبوده‌اند یا در استان‌های دیگر ساکن هستند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت و درمان با ۳۰ پزشک متخصص و فوق تخصص هفت داروخانه و چندین بیمارستان طرف قرارداد است و همه جانبازان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.
مهدی افزود: اختصاص وسائل کمک درمانی نظیر ویلچر، عصا، عینک و نیز از دیگر خدمات این معاونت است.
وی در ارتباط با اشتغال فرزندان شاهدگفت: با تصویب و ابلاغ آیین نامه اشتغال فرزندان معظم شهدا و ایثارگران از سوی دولت دهم یک موقعیت طلایی برای جامعه ایثارگری فراهم شد، در استان بوشهر نیز حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر از برنامه‌های بنیاد موجب شده که این آیین‌نامه به صورتی بسیار مناسب اجرایی شود و حتی در برخی موارد فراتر از این آیین‌نامه نیز مجوزهایی از دولت گرفته شده است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته ۴۴۱ نفر از فرزندان شاهد در دستگاه‌ها و ادارات دولتی مشغول به کار شدند و سه هزار و ۸۷۸ ساعت به افراد جویای کار مشاوره اشتغال داده شده و ۱۰۰ نفر نیز از تسهیلات خوداشتغالی بنیاد بهره‌مند شده‌اند.
مهدی گفت: برنامه‌های زیادی در بنیاد اجرا می‌شود و به نوعی می‌توان بنیاد شهید را یک دولت کوچک خواند چراکه در همه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و دیگر فعالیت‌ها جامعه ایثارگری ما فعال هستند و این می‌طلبد که بنیاد شهید نیز در همه فعالیت‌ها خودش را به علم روز مجهز کرده و پشتیبان جامعه ایثارگری باشد.
وی اضافه کرد: همچنین یکی از برنامه‌هایی که با گستردگی بسیار زیادی در سطح استان و با مشارکت کلیه دستگاه‌ها، ادارات و نهادها برگزار می‌شود برنامه دیدار باخانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران است.
مهدی گفت: در این برنامه در طول هفته سعی می‌شود حداقل یک شب به‌همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار استان با خانواده گرانقدر شهدا و ایثارگران دیدار شود.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: هر دوشنبه عصر نیز در کل استان همکاران ما با همراهی مدیران دستگاه‌ها و ادارات به دیدار جامعه هدف بنیاد می‌روند، هر چهارشنبه نیز بنده به‌همراه کلیه معاونان و حراست و بازرسی و روابط عمومی در یکی از شهرستانها با ایثارگران در یک مسجد دیدار داریم و مشکلات آنها را در همان شهرستان بررسی می‌کنیم.
وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۵۴۰۰ خانواده شهید و ایثارگر را در قالب این برنامه‌ها زیارت کنیم.