- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استفاده اسراییل از کردستان عراق برای جاسوسی از ایران

نشریه ساندی تایمز بریتانیا روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که اسراییل از کردستان عراق برای جاسوسی از ایران استفاده می کند.

به گزارش عصر ایران [1] بنا به گزارش این روزنامه بریتانیایی اسراییل از یک پایگاه دایمی در منطقه کردستان عراق برای جاسوسی از برنامه های هسته ای ایران استفاده می کند.

بنا بر این گزارش اسراییل از این پایگاه برای جاسوسی در طول مرزهای ایران و عراق استفاده می کند و هدف از این جاسوسی ها یافتن شواهدی است تا اثبات کند برنامه هسته ای ایران نظامی است.

ساندی تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی که نامی از آنها نیاورده مدعی شده که هدف اسراییل در ماه های گذشته جاسوسی از تاسیسات پارچین در نزدیکی تهران و تاسیسات غنی سازی فردو در کوههای قم بوده است.

این گزارش مدعی شده اسراییل سال هاست در پوشش های مختلف و با استفاده از برخی نیروهای ویژه خود درون ایران به انجام عملیات های جاسوسی می پردازد و گاه جاسوسان اسراییلی با هلیکوپترهای بلک هاوک به درون خاک ایران منتقل می شوند.

ساندی تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده است که جاسوسان اسراییلی برای پوشش ماموریت های خود گاه در لباس نیروهای نظامی ایرانی در می آیند و از پوشش خودروهای نظامی ایران برای تردد در داخل خاک ایران استفاده می کنند.
 
گزارش این نشریه بریتانیایی در حالی است که تا کنون هیچ شواهد و مدارکی برای اثبات اتهامات غرب علیه برنامه هسته ای ایران ارایه نشده است .

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که هدف برنامه های هسته ای اش صلح آمیز و در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی هسته ای است و بازرسان آژانس به طور مرتب از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کرده اند.