- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جانشین رئیس پلیس راهور کشور خبر داد:افزایش سفرهای نوروزی به جنوب کشور

به گزارش عسلویه نیوز؛ تقی مهری یک‌شنبه شب در دیدار فرماندهان انتظامی استان بوشهر و بررسی روند راه‌های این استان در ایام نوروز اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های پلیس راهور نسبت به سال گذشته از انسجام بهتری برخوردار است که نتایج این برنامه‌ها را در کاهش میزان تصادفات شاهد هستیم.
وی ادامه داد: آنچه باید در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک است.
مهری گفت: در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موقع در ارتباط با وضعیت جاده‌ها و همچنین انتقال فرهنگ درست رانندگی به مردم نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی و ایجاد انضباط ترافیکی در جامعه داشته باشند.
جانشین رئیس پلیس راهور کشور افزود: با وجود اینکه سفرهای نوروزی بیشتر از سال گذشته می‌باشد اما تعداد تصادفات کمتر از نوروز گذشته است.
مهری علت اصلی تصادفات را خواب‌آلودگی، انحراف به علت خستگی و سرعت بالا اعلام کرد.
وی افزود: امسال میزان رفت و آمد هموطنانمان به مناطق جنوبی کشور از جمله بوشهر افزایش یافته با این حال شاهد رفت و آمد روانی در جاده‌ها هستیم که این موضوع نشان از توجه رانندگان به قوانین و اجرای طرح‌های نوروزی پلیس است.
فرمانده پلیس راه استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به وقوع بیش از ۶۰ تصادف در ایام تعطیلات امسال در استان بوشهر گفت: در این مدت محور بوشهر ـ چغادک با ۱۸ هزار و ۴۳۲ دستگاه خودرو بیشترین آمار تردد را به خود اختصاص داده است و محورهای برازجان ـ گناوه با ۱۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه و گناوه ـ برازجان با ۱۳ هزار و ۳۲۴ دستگاه در رتبه‌های بعد قرار دارند.
قدرت‌الله کشکولی افزود: محور دیر ـ بوشهر با ۲ هزار و ۱۵۰ دستگاه کم ترددترین محور این استان بوده است.
وی میانگین سرعت وسایط نقلیه در محورهای ارتباطی استان بوشهر را ۸۷ کیلومتر در ساعت ذکر کرد.
فرمانده پلیس راه استان بوشهر اظهار داشت: بیشترین عامل تصادفات اتفاق افتاده عدم توجه به جلو، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.