- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فعالیت سامانه هدفمند خرید گندم در کشور آغاز شد

سیدمحمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همت مردم و مسئولان کیفیت نان در بوشهر بهتر شده است.
‌وی افزود: به‌منظور حفظ کیفیت آرد و ایجاد رضایتمندی مردمی در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و ارتقای کیفیت و تامین آرد با گلوتن ۲۸ درصد برای واحدهای خبازی در دستور کار این شرکت قرار دارد.
این مقام مسئول بیان داشت: براساس مجوزهای شرکت بازرگانی دولتی ایران حمل گندم مورد نیاز واحدهای نانوایی از شش استان کشور در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه به منظور حفظ کیفیت و بنا به‌ در‌خواست واحدهای خبازی آرد با گلوتن ۲۸ درصد در اختیار آنان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: با رعایت شرایط اختلاط در حال حاضر آرد تولیدی داخل استان از کیفیت کاملا مطلوب برخوردار بوده و تاکنون هیچگونه مشکلی با توجه به کنترل روزانه وجود نداشته است.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: با تصمیم هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وزارت بازرگانی، سامانه خرید هدفمند گندم راه‌اندازی شده است.
وی عنوان داشت: در این سامانه که استان بوشهر به عنوان پایلوت اجرای آن شناخته شده است کشاورزان می‌توانند مقدار، زمان، مکان و کیفیت گندم تحویلی خود به دولت را ثبت کنند.
هاشمی تصریح کرد: خرید گندم از کشاورزان هم استانی در سال جاری بر مبنای برگ ثبت نام ایشان در سامانه مذکور انجام می‌شود.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی بوشهر ابراز داشت: نشانی سامانه خرید هدفمند گندم www.nanegandom.ir ‌است و کشاورزانی که به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۸ نام و نام‌خانوادگی و شماره تلفن ثابت خود را ارسال کنند.
وی هدف از ایجاد این سامانه را حذف زمان انتظار درب مراکز خرید، جلوگیری از ایجاد صف‌های طویل و تسریع در زمان پرداخت هزینه گندم تحویلی و افزایش رضایتمندی کشاورزان ذکر کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به توافقات انجام شده بین شرکت مادر تخصصی وزارت بازرگانی و بانک سپه، کشاورزان باید قبل از ثبت مشخصات در سامانه نسبت به افتتاح حساب نزد یکی از شعب بانک سپه در استان اقدام کنند.