- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث پارک ساحلی دلفین در بندر کنگان

شهردار بندر کنگان از احداث پارک ساحلی دلفین در بندر کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث پارک ساحلی دلفین در بندر کنگان

عبدالله حسینی کنگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنگان اظهار داشت: کنگان از بنادر مهم و استراتژیک استان بوشهر است و بویژه در زمینه گردشگری و توریستی ظرفیت‌های بالایی دارد.

وی افزود: طی چند سال اخیر در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کنگان اقدامات مناسبی انجام شده و تلاش کرده‌ایم محیطی جالب توجه برای مهمانان و گردشگران فراهم کنیم.

شهردار بندر کنگان با اشاره به اینکه کنگان در سال ۹۱ برنامه‌ریزی مطلوبی برای پیشرفت دارد خاطرنشان کرد: ساماندهی تفریح‌گاه چشمه، توسعه پارک خلیج فارس، ساحل سازی، احداث پارک ساحلی کوزه‌گری، ساماندهی ساحل غدیر و احداث بلوار گلزار شهدا و همچنین احداث بلوار حد فاصل بلوار امام به بلوار ساحلی شهدای خلیج فارس منتهی به پارک ثامن‌الحجج از جمله برنامه‌های شهرداری کنگان است.

حسینی کنگانی از احداث پارک ساحلی دلفین در بندر کنگان خبر داد و تصریح کرد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی و خرید تجهیزات آن، احداث دیوار حفاظتی در رودخانه‌ها، ادامه بلوار ساحلی به سمت شمال، آسفالت کوچه‌ها و معابر و توسعه فضاهای سبز نیز از جمله پروژه‌های دارای اولویتی هستند که با امید حق تعالی در سال جاری شروع خواهند شد.

شهردار بند کنگان تعامل با بخش خصوصی را لازم و یک اصل مهم در پیشبرد اهداف برشمرد و اذعان داشت: افتتاح مجتمع تجاری و هتل آپارتمان با مشارکت بخش خصوصی در محل شهرداری قدیم، واگذاری مدیریت بازارچه به بخش خصوصی، مشارکت با بخش خصوصی در ایجاد فضای ورزشی، اعلام معافیت عوارض صدور پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده به منظور اصلاح سیما و منظر شهری و ایجاد راه‌های دسترسی در بافت‌های نفوذ ناپذیر نیز از جمله تعامل‌های شهرداری بندر کنگان با بخش خصوصی است.

حسینی کنگانی یادآور شد: شهرداری بندر کنگان طی اقداماتی مثبت و خیرخواهانه اقدام به اهدای زمین به اداره بهزیستی برای ایجاد آسایشگاه سالمندان، اهدای زمین به بهزیستی برای احداث مکانی برای نگهداری معلولین، اهدای زمین به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و اهدای زمین به تربیت بدنی و کتابخانه و…کرده است.

وی گفت: از همه ظرفیت موجود برای رشد و توسعه بندر کنگان بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.