- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: ۱۲ فروردین سرآغاز واقعی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی اظهار داشت: سفر مقام عظمای ولایت به عسلویه امری بسیار مبارک و میمون بود و روز هشتم فروردین به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین روز در تاریخ عسلویه و استان بوشهر ثبت شده و قدوم پر خیر و برکت معظم‌له موجی از نشاط و شادمانی را در بین تمام مردم اعم از شیعه و سنی و همه مسئولان ایجاد کرده است.
وی افزود: شاید باورکردنی نبود که روزی شاهد حضور ولی امر مسلمین جهان در پارس جنوبی باشیم، ولی این امر در هشتم فروردین صورت گرفت و با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی این سفر نتایج و دستاوردهای عظیمی در توسعه استان بوشهر و منطقه عسلویه و پارس جنوبی در بر دارد.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بلافاصله پس از سفر به مشهد مقدس به عسلویه تشریف آوردند و از قطب اقتصادی کشور بازدید کردند و دیداری صمیمانه با مردم منطقه داشتند که امری بسیار ارزشمند است.
گنجی تصریح کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله صفایی بوشهری توضیحات کاملی در مورد وضعیت استان و منطقه به محضر مقام معظم رهبری ارائه کردند و ما نیز به طور مکتوب مشکلات منطقه را به استحضار معظم‌له ارائه کردیم و در مورد ارتقای بخش عسلویه به شهرستان و اجرای مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی و حل آلاینده‌های زیست‌محیطی مطالبی ارائه شد و مقام معظم رهبری نیز به مسئولان وزارت نفت دستور دادند که این امور پیگیری و مرتفع شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که خدمت به مردم عسلویه و نخل تقی و روستاهای اطراف باید توسط مسئولان وزارت نفت انجام شود و این امر دل مردم را شاد کرده و مقام عظمای ولایت نشان دادند که چه قدر به مشکلات مردم توجه دارند و دغدغه مردم را دارند و بدون تردید مردم از این امر بسیار خوشحال هستند.
امام جمعه عسلویه بیان داشت: سرعت بخشیدن به راه‌اندازی فازهای مختلف پارس جنوبی نیز از دیگر دستورات مقام معظم رهبری است و ایشان تأکید فرمودند که باید عقب‌ماندگی در احداث فازها جبران شود.
گنجی در بخش دیگری از خطبه امروز با تبریک روز دوازدهم فروردین ابراز داشت: ۱۲ فروردین در واقع از روزهای بزرگ و مهم در تاریخ انقلاب است و مردم با پاسخ مثبت به استقرار جمهوری اسلامی، هدف خود را از انقلاب روشن کردند و تمام دنیا این انقلاب را به رسمیت شناخت و بدون تردید روز ۱۲ فروردین سرآغاز واقعی انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی گفت: قانون اساسی ما از قرآن برگرفته شده و این امر بسیار ارزشمند است و ولایت فقیه نیز پشتوانه این انقلاب است و همین ولایت فقیه سبب شده که نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کند و با قدرت به سمت افتخارآفرینی حرکت کند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: باید روز ۱۲ فروردین را گرامی بداریم و برای نسل امروز تبیین کنیم که این انقلاب چه دستاوردهایی داشته است.