- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نشانه‌ای از تضعیف قدرت نظام اسد نمی‌بینند

رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا با استناد به گزارش‌های بدست آمده از سازمان‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کرد که در گزارش این سازمان‌ها نشانه‌ای مبنی بر تضعیف قدرت رئیس جمهوری سوریه دیده نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نشانه‌ای از تضعیف قدرت نظام اسد نمی‌بینند

به گزارش فارس، “مایک راجرز” رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه تلویزیونی “سی ان ان” اعلام کرد که در گزارش های ارائه شده از سوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه در حال از دست دادن قدرت خود است،‌ وجود ندارد.

راجرز با اشاره به اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر فروپاشی خودی ها و گروه های بانفوذ اسد وجود ندارد، با استناد به گزارش های سازمان‌های اطلاعات و جاسوسی آمریکا اعلام کرد: در حقیقت رهبر سوریه بر این باور است که در حال پیروز شدن بر شورشیان مسلحی است که درصدد سرنگون کردن دولت او هستند.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در ادامه مصاحبه روز گذشته خود گفت: تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری احتمالا ایده خوبی نخواهد بود و علت این امر اساسا این است که ما نمی دانیم که مخالفان سوری چه کسانی هستند.

اعتراف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره تسلط اسد بر قدرتش در شرایطی گزارش می شود که روز گذشته کشورهای غربی و عربی حاشیه خلیج فارس دومین نشست خود را با عنوان گروه “دوستان سوریه” در استانبول ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اسد و دخالت در امور داخلی سوریه برگزار کردند که حاصل این نشست اختصاص میلیون ها دلار تحت عنوان کمک به مردم سوریه اما حقیقتا در راستای تامین مالی مخالفان سوری بود.

کشورهای شرکت کننده در نشست روز گذشته استانبول همچنین از “کوفی عنان” دبیرکل سابق سازمان ملل درخواست کردند که یک جدول زمانی را برای اجرای طرح ۶ مرحله ای صلح سازمان ملل و اتحادیه عرب از سوی دولت دمشق تعیین کند.