- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز گرده‌افشانی ۱٫۳ میلیون نخل در آبپخش

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از آغاز گرده‌افشانی ۱٫۳ میلیون نخل در آبپخش خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز گرده‌افشانی 1.3  میلیون نخل در آبپخش

 محمداسماعیل شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی مهم‌ترین شغل در بخش آبپخش است و بیشتر جمعیت این بخش را کشاورزان و نخلداران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت باغداران این منطقه اندیشیده شده و هم‌اکنون بسیاری از کشاورزان و باغداران آبپخش از وضعیت تولید محصول و فروش آن ابراز رضایت می‌کنند.

 

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: آبپخش از مهم‌ترین مراکز کشاورزی استان بوشهر است و به ویژه در تولید خرما و تعداد نخیلات آبپخش جایگاه ممتازی در استان دارد.

 

شفیعی با بیان اینکه آبپخش حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیش از ۸ هزار هکتار از این اراضی به کشت نخیلات اختصاص یافته و در مجموع بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نخل در این منطقه وجود دارد.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: در آبپخش بیش از ۴ هزار نفر مالک نخیلات هستند و در ایام خاصی از سال بیش از ۱۲ هزار نفر در تولید و برداشت خرما اشتغال دارند که امیدوار هستیم برای بهبود معیشت نخلداران و کارگران نخیلات بیشتر تلاش شود.

 

شفیعی تصریح کرد: بهبود کیفیت خرمای تولیدی و بهبود شرایط بسته‌بندی و صادرات این محصول از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی آبپخش است که برای این مهم از همه توانمندی استفاده می‌کنیم.

 

وی از آغاز گرده‌افشانی ۱٫۳ میلیون نخل در آبپخش خبر داد و گفت: عملیات گرده‌افشانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نخل در آبپخش در حال انجام است و انتظار داریم تا اواسط اردیبهشت این امر به اتمام برسد.

 

شفیعی افزود: در سال تولید ملی باید از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت کنیم تا شاهد شکوفایی و رشد بیش از پیش کشاورزی باشیم.