- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس نهم اجرا‌ می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عمر مجلس هشتم به اجرای طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان نمی‌رسد و مطمئنا این طرح در مجلس آتی اجرا خواهد شد.

خبرگزاری فارس: طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس نهم اجرا‌ می‌شود

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص زمان اجرای طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان که امروز مواد باقیمانده از آن نیز به تصویب نمایندگان رسید، اظهار داشت: شورای نگهبان بر سه ماده این طرح ایراد گرفته بود که این ایرادات در جلسه امروز رفع شد.

وی افزود: اکنون نیز این طرح دوباره به شورای نگهبان می‌رود تا تأیید این شورا را بگیرد البته به نظر می‌رسد که شورای نگهبان ایراد دیگری بر این طرح نگیرد چراکه در جلسه امروز تمام ایرادات گذشته شورای نگهبان بر این طرح رفع شد.

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: مسلما پس از اینکه این طرح مراحل قانونی را طی کند و تأیید شورای نگهبان را بگیرد، عمر مجلس هشتم به اجرای این طرح نمی‌رسد و مطمئنا این طرح در مجلس آتی اجرا خواهد شد.

سبحانی‌نیا ادامه داد که ‌در بند یک این طرح نیز آمده که “‌در ابتدای هر دوره مجلس و حداکثر سه ماه پس از انتخاب هیئت رئیسه دائمی، هیئت نظارت تشکیل می‌شود” لذا مشخص است که در مجلس نهم و پس از انتخاب هیئت رئیسه این مجلس این طرح اجرا خواهد شد.