- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

صبا در اندیشه برتری بر صنعت نفت

صبای قم در دیداری خانگی از لیگ برتر فوتبال در تلاش برای کسب سیزدهمین برد این فصل چشم انتظار حمایت تماشاگران خوب قمی است.


دور برگشت یازدهمین دوره مسابقات لیگ دسته برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از فردا جمعه با انجام دیدارهایی از هفته دوازدهم نیم فصل دوم پیگیری می‌شود و صبای قم روز شنبه در دیداری خانگی به میدان می‌رود.

حریف صبای قم در هفته بیست و نهم این رقابت‌ها در دیداری حساس بین تیم‌های چهارم و نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان است که این مسابقه از ساعت ۱۷ عصر روز شنبه نوزدهم فروردین ماه در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یادگار امام قم برگزار می‌شود.

با توجه به حضور تیم فوتبال صبای قم در مکان چهارم جدول رده‌بندی مسابقات این فصل لیگ دسته برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، قطعا حمایت تماشاگران خوب قمی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش روحیه و توان بازیکنان این تیم برای موفقیت در لیگ یازدهم شود.

نگاهی به وضعیت تیم فوتبال صبا در جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، بیانگر این است که این تیم در صورت کسب حداقل ۱۲ امتیاز همچنان یکی از تیم‌های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیاست.

صبای قم تاکنون در ۱۴ دیدار خانگی به میدان رفته است که حاصل آن کسب برتری مقابل تیم‌های فوتبال سایپا البرز، فولاد خوزستان، ملوان بندر انزلی، شهرداری تبریز و مس سرچشمه کرمان بوده، ضمن اینکه صبای قم با فجر شهید سپاسی شیراز، شاهین بوشهر، پرسپولیس تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و استقلال تهران در دیدارهای خانگی به تساوی رسیده است.

یکی از موضوعاتی که در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور توانست به صبای قم در راه کسب نتایج خوب و خیره کننده یازدهمین دوره لیگ برتر کمک شایانی کند، حمایت تماشاگران قمی در دیدارهای خانگی این تیم است.

از سوی دیگر با وجود گذشت چهار سال از انتقال باشگاه صبا به استان قم، هنوز هم عده‌ای در گوشه و کنار تیم صبای قم سعی می‌کنند حضور موفق این تیم در چهار فصل اخیر به خصوص یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را کمرنگ جلوه دهند.

برخی افراد که گویا از انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها منافع خود را به خطر افتاده می‌بینند نیز هنوز بیکار ننشسته‌اند و مرتب شایعه می‌کنند که صبا در پایان لیگ به فلان استان منتقل خواهد شد و بدین ترتیب سعی در کاهش توجهات نسبت به این تیم دارند.

این در حالی است که تیم فوتبال صبای قم از ۲۸ بازی خود تا این لحظه در رقابت‌های یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور موفق به کسب ۴۵ امتیاز شده است و هم‌اکنون بعد از تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر به شمار می‌رود.