- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

چلسی با پیروزی برابر بنفیکا به بارسا رسید

چلسی که در خانه بنفیکا پیروز شده در بازی برگشت به دنبال صعود به مرحله نیمه‌نهایی است. بنفیکا کار دشواری برای صعود دارد.


 

پنالتی فرانک لمپارد و شوت رائول میرلس چلسی را به مرحله نیمه‌نهایی رساند؛ البته آنها در اواخر دیدار دچار اضطراب شده بودند چون بنفیکا در دقیقه ۸۵ گلی زد که بازی را به تساوی کشاند و اگر گل دیگری می‌توانست بزند چلسی را حذف می‌کرد.

 

چلسی اکنون برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان باید در دیداری بسیار دشوار بارسلونا را از پیش رو بردارد.
 
بنفیکا در حالی پا به میدان گذاشت که دو مدافع میانی اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و بازیکنان غیرتخصصی را در این پست به کار گرفته بود.
 
چلسی فرصتی طلایی در دقیقه ۲۱ برای گل‌زنی یافت. اشلی کول در محوطه جریمه بنفیکا با خطای خاوی گارسیا – یکی از هافبک‌های بنفیکا که در مرکز دفاع بازی می‌کرد – سرنگون شد و پنالتی حاصل را فرانک لمپارد وارد دروازه آرتور کرد. دمیر اسکومینا، داور بازی رد این صحنه به ماکسی پریرا، کاپیتان بنفیکا اخطار داد.
 
بنفیکا به پیش تاخت و جان تری دو بار دروازه تیمش را نجات داد. او یک بار ضربه گایتان روی اشتباه داوید لوییز، و یک بار هم ضربه اسکار کاردوسو را برگشت داد.
 
اوضاع برای بنفیکا در دقیقه ۴۰ بدتر شد. ماکسی پریرا به دلیل خطای بد روی جان اوبی میکل دومین اخطار خود را گرفت و بنفیکا مجبور شد بیش از یک نیمه را ده‌نفره بازی کند.
 
بنفیکا با این حال به پیش تاخت. چلسی روی یک صحنه موقعیتی عالی داشت اما رامیرس در دهانه دروازه به شکلی عجیب توپ را به بیرون زد.
 
چلسی در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشت تا سرنوشت بازی را یک‌سره کند. یک بار سانتر میکل را خوان ماتا قصد داشت وارد دروازه کند اما سالومون کالو ناگهان توپ را گرفت و آن را به تیر دروازه کوبید.
 
استمفورد بریج در دقیقه ۸۵ در سکوت مطلق فرورفت. کرنری از سمت چپ به خاوی گارسیا رسید و او با ضربه سر دروازه چلسی را گشود.
 
کار در این‌جا به پایان نرسید و تماشاگران گل دیگری در این بازی دیدند؛ گلی که اگر بنفیکا زده بود به‌جای چلسی به دور بعد راه می‌یافت، اما این گل را چلسی زد. رائول میرلس از جلو آمدن تمامی بازیکنان بنفیکا استفاده کرد و با شوتی مهارنشدنی در دقیقه ۹۲ کار را به پایان رساند.
 
چلسی در بازی نیمه‌نهایی با بارسلونا بازی می‌کند.