- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیروزی پرگل رئال در شب رکوردشکنی مهاجمان

رئال مادرید توانست با پیروزی پنج بر دو مقابل آپوئل نیکوزیا در سانتیاگو برنابئو به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.


 

کریستیانو رونالدو، گونسالو ایگواین و کریم بنزما اکنون ۱۰۱ گل در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به ثمر رسانده‌اند و توانسته‌اند بهترین سه مهاجم تاریخ فوتبال اسپانیا شوند. آنها رکورد لیونل مسی، ساموئل اتوئو و تیری آنری را که در فصل ۰۹-۲۰۰۸ توانستند ۱۰۰ گل بزنند را پشت سر گذاشتند.
 
بازی دو تیم جذاب بود و رئال در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، با نتیجه هشت بر دو تیم قبرسی را شکست داد؛ هرچند که ژوزه مورینیو احتمالا از عدم تمرکز رئالی‌ها و خوردن دو گل ناراضی است.

آپوئل که بازی رفت را در خانه سه بر صفر باخته بود نیاز به معجزه داشت تا صعود کند، به‌ویژه مقابل رئال مادرید که در این فصل فوق‌العاده قدرتمند بوده. باشگاه اسپانیایی در این فصل در ۹ بازی (تا پیش از این بازی) در اروپا ۸ برد و یک تساوی کسب کرده بود و تنها ۴ گل دریافت کرده بود و از این نظر رکورددار این فصل بود.
 
مردان مورینیو بازی را با حملات پیاپی آغاز کردند و آپوئل همچنان به دفاع می‌پرداخت تا بلکه گل‌های مکتری دریافت کند.
 
کریستیانو رونالدو در دقیقه ۲۶ اولین گل بازی را زد. او سانتر تیز مارسلو را به گل چهل و هشتم خود در این فصل تبدیل کرد.
 
مادرید ده دقیقه بعد به گل دوم رسید. کاکا پاسی را از مارسلو گرفت و پس از استپ توپ، با شوتی مهارنشدنی از فاصله ۲۰متری دروازه پاردو را گشود و توپ را به گوشه بالای دروازه فرستاد.
 
آپوئل در دقیقه ۶۷ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. آنها با چند پاس خوب در نیمه مادرید و پاس هوشمندانه آیلتون به ماندوکا به گل رسیدند. ماندوکا با بغل پا دروازه ایکر کاسیاس را باز کرد.
 
رونالدو در دقیقه ۷۵ گل دیگری زد. یک ضربه ایستگاهی نصیب رئال شد و در حالی که به نظر می‌رسید رونالدو توپ را به دلیل زاویه‌ای که با دروازه دارد سانتر خواهد کرد، او با ضربه‌ای بسیار تماشایی دروازه پاردو را باز هم باز کرد.
 
خوسه کایخون تازه‌وارد هم در دقیقه ۸۰ گل زد. او پاس آنخل دی‌ماریا را در نزدیکی تیر نزدیک‌تر دروازه گرفت و به گل تبدیل کرد.
 
مادرید دو دقیقه بعد دوباره گل خورد. این بار حمیت آلتین‌توپ خطا کرد و پنالتی حاصل را استبان سولاری به گل دوم تیمش تبدیل کرد.
 
دی‌ماریا در دقیقه ۸۴ گل پنجم را هم زد. او با ضربه‌ای چیپ و دیدنی دروازه پاردو را گشود. این گل پایانی بود بر گل‌زنی مردان مادریدی.
 
مادرید ۱۷ آوریل (کمتر از دو هفته بعد) در آلیانس آره‌نا میهمان بایرن مونیخ خواهد بود. این بازی در مرحله رفت نیمه‌نهایی است.