- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در پارس جنوبی برگزار شد

عسلویه نیوز” با حضور جمع کثیری از کارکنان و مدیران مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در پارس جنوبی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش “عسلویه نیوز” بعد از ظهر امروز مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) ۱۳۹۱ با حضور جمع کثیری از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در محل نمازخانه پالایشگاه دوم مجتمع برگزار شد.

  حجت‌الاسلام محمد پور‌رضا استاد حوزه و دانشگاه در این آیین در ارتباط با شخصیت والای حضرت زهرا(س) و فضائل و مناقب مشترک ایشان با ائمه و کمالات اختصاصی آن حضرت و موضوع انگیزه خلیفه اول از نپذیرفتن ادعای مالکیت حضرت فاطمه(س) درباره فدک سخنانی بیان کرد.

  وی با اشاره به قضیه فدک افزود: فدک در واقع از انفال بود و پیامبر (ص) براساس آیه “وآت ذالقربی حقه”به حضرت زهرا (س) داده بودند و پس از ایشان غصب شد در حالی که باید به حضرت‌ زهرا(س) سپرده می‌شد.

  این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خلیفه اول درخواست حضرت زهرا(س) در زمینه بازپس‌گیری منطقه فدک و تحویلش به ایشان را قبول نکرد؛ این در حالی بود که تاریخ گواهی می‌دهد خلیفه اول در بسیاری از موارد ادعای افراد را بدون شاهد و گواه می‌پذیرفت و هرکس می‌آمد و ادعای چیزی در مورد دوران پیامبر (ص)می‌کرد، بدون داشتن شاهد آن چیز را به آن شخص مدعی می‌بخشید!

  پوررضا خاطرنشان کرد: ابن‌ابی‌الحدید شارح نهج‌البلاغه از استاد خود مدرس بغداد علی ابن الفار نقل می‌کند که اگر خلیفه سخن حضرت زهرا(س) را قبول می‌کرد و فدک را به ایشان می‌داد، آن‌وقت مجبور بود که سخن حضرت در زمینه ولایت و جانشینی پیامبر(ص) که متعلق به حضرت علی(ع) بود را نیز قبول کند؛ به همین دلیل بود که خلیفه با وجود آگاهی از راستی و صداقت حضرت زهرا(س) فدک را به ایشان نداد.

  در ادامه مراسم نیز، مهندس عزیز‌آبادی، مداح اهل بیت به ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) پرداخت.