- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایام فاطمیه الگوی ولایتمداری ائمه است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید فرماندهی و ولایتمداری را از اهل بیت آموخت، متذکر شد: ایام فاطمیه الگوی ولایتمداری ائمه است.

خبرگزاری فارس: ایام فاطمیه الگوی ولایتمداری ائمه است

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در خطبه اول، رعایت عدل و انصاف را از مصادیق تقوا دانست و اظهار داشت: انسان متقی با دوست و دشمن منصف است.

وی ادامه داد: انس انسان با خدا از اصول برجسته اخلاقی و ذکر و دعا نیز زیر مجموعه این اصول است.

امام جمعه موقت تهران یکی از وعده‌های بدون تردید خداوند را کمک به مومنین برشمرد و خاطر نشان کرد: این کمک الهی مشروط به هفت شرط است.

وی تقوا، دفاع از دین و دفاع از حجت الهی را برخی از این شروط عنوان کرد و گفت: تجلی دین در عرصه اعمال حج است.

خاتمی تجسم تمام دین در یک کتاب را قرآن و تجسم دین در یک انسان را امام معصوم دانست و گفت: بنابراین دفاع از حجت الهی یعنی پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) از مصادیق یاری خداوند است.

امام جمعه موقت تهران افزود: برای یاری خداوند باید حجت الهی را یاری کرد؛ شخصیت حقیقی پیامبر (ص) از دنیا رفته است و شخصیت حقوقی ایشان نیز در ائمه معصومین (ع) ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد خدا را در عرصه عمل یاری کند، باید از حجت الهی حمایت کند، افزود: حجت الهی نبی مکرم اسلام و امامان هستند و امروز نیز سایه حضرت بقیه‌الله (عج) بر سر ماست که نباید اجازه داد نام و یاد حضرت از یادها برود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر لزوم صدقه دادن و صلوات فرستادن برای امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: این موارد برای یاد کردن از این اعتقاد پولادین شیعه است که ۲۵۰ آیه قرآن نیز به صورت تأویل به امام زمان (عج) اشاره کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران حمایت از نائب خاص و نائب عام امام زمان (عج) را از مصادیق دیگر یاری حجت الهی برشمرد و متذکر شد: ما امروز در دوران نائب عام حضرت بقیه‌الله(عج) هستیم.

وی دفاع از ولایت را رهروی و همراهی و همچنین گوش به فرمان ولی فقیه بودن عنوان کرد و ادامه داد: تا زمانی که ولی فقیه به تصمیم نهایی نرسیده است حق اظهار نظر وجود دارد و می‌توان رأی موجود را پخته کرد.

خاتمی گفت: ولایتمداری یعنی وقتی دستوری از سوی ولایت صادر شد همه به اجرای آن بپردازند که قطعا چنین ولایتی جواب می‌دهد اما اگر قرار باشد افراد زیر بار تصمیمات ولی نروند، مولایی همچون امیر المومنین علی (ع) نیز تنها می‌ماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید فرماندهی و ولایتمداری را از اهل بیت آموخت، متذکر شد: ایام فاطمیه الگوی ولایتمداری ائمه است.

وی سمبل ولایتمداری را حضرت زهرا (س) دانست و یادآور شد: در زمان حیات رسول‌الله (ص) و بعد از ارتحال ایشان ولایتمداری حضرت زهرا (س) برجسته بود.

خاتمی تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) یک شهادت و یک مرگ داشتند که شهادت حضرت در ۲۱ ماه رمضان و مرگ مولا علی (ع) در روز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) بود که با دستان خود حضرت را به خاک سپردند.