- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی دوربین های عبور از چراغ قرمز و جریمه های ۱۰۰ هزار تومانی

رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده محدوده اجرای طرح زوج و فرد نیز در پایتخت به صورت الکترونیکی کنترل شده که بر این اساس بزودی دوربین‌های کنترل الکترونیکی محدوده زوج و فرد در این محدوده نصب شده و نیروهای پلیس به صورت سیستمی مانند طرح ترافیک این محدوده را کنترل می‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت «بهبود رفتار ترافیکی، هوشمندسازی معابر» است از راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس عبور از چراغ قرمز ضمن جریمه ۱۰۰ هزار تومانی ۵ امتیاز منفی برای رانندگان وسایط نقلیه شخصی و ۱۰ امتیاز منفی برای رانندگان وسایط نقلیه عمومی به همراه دارد.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال جاری موضوع هوشمندسازی معابر و استفاده از تجهیزات الکترونیکی است، افزود: بر این اساس ۱۵ تقاطع پایتخت تا کنون به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند که این میزان تا پایان سال به ۷۰ تقاطع افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های نصب شده به صورت خودکار، خودروهایی را که به حریم گذرگاه عابر پیاده تجاوز کرده و بر روی آن توقف کرده و یا از چراغ قرمز عبور کرده‌اند را جریمه می‌کنند، افزود: رانندگان بر اساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در زمانی که با چراغ زرد مواجه می‌شوند باید در پشت تقاطع سرعت خودروی خود را کاهش داده و آماده توقف شوند این در حالیست که متاسفانه رانندگان با دیدن چراغ زرد تازه پای خود را بر روی پدال گاز فشار می‌دهند تا از چراغ عبور کنند.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه گردش به راست تنها در معابری که چراغ قرمز فلش‌دار و یا تابلوی گردش به راست دارد، مجاز است افزود: از زمان راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز در تهران به طور متوسط روزانه حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو به صورت ارشادی جریمه می‌شوند که بزودی این جریمه‌ها از حالت ارشادی خارج شده و به قبض جریمه رسمی تبدیل می‌شوند.

 

پوشش کامل بزرگراه‌های تهران با دوربین‌های کنترل سرعت/ تجهیز محدوده زوج و فرد به دوربین بزودی

وی از تجهیز تمام بزرگراه‌های تهران به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمام بزرگراه‌ها به جز یک بزرگراه در پایتخت به این دوربین‌ها مجهز شده‌اند که بزودی این بزرگراه نیز به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت مجهز شده و به این ترتیب تمام خودروهایی که دارای سرعت غیرمجاز باشند در بزرگراه‌های پایتخت به صورت الکترونیکی و آنلاین جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده محدوده اجرای طرح زوج و فرد نیز در پایتخت به صورت الکترونیکی کنترل شده که بر این اساس بزودی دوربین‌های کنترل الکترونیکی محدوده زوج و فرد در این محدوده نصب شده و نیروهای پلیس به صورت سیستمی مانند طرح ترافیک این محدوده را کنترل می‌کنند.

 

ایجاد ۱۱ هزار فضای پارک حاشیه‌ای با پارکومترهای مکانیزه در پایتخت

وی به راه‌اندازی پارکومترهای مکانیزه در پایتخت اشاره کرد و به ایسنا گفت: اجرای این طرح که از اواخر سال گذشته آغاز شده است امسال نیز با قوت ادامه می‌یابد که بر این اساس تا کنون ۱۱ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران به صورت مکانیزه کنترل می‌شود که تا پایان فروردین ماه سال جاری این میزان به ۲۰ هزار فضای پارک افزایش می‌یابد.

رییس پلیس راهور تهران یکی از مشکلات شهروندان در خصوص این پارکومترها را ساعت مجاز پارک خودروها با هر بار شارژ عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل، امکان شارژ ساعت توقف در محل‌هایی که پارکومتر نصب شده است برای یکبار شارژ تا ۱۰ ساعت افزایش یافته است که بدین ترتیب رانندگان می‌توانند در زمان پارک در محل‌های تعیین شده با کارت‌های حمل و نقل شهروندی هزینه پارک خودرو خود را از یک تا ۱۰ ساعت مشخص کنند.

وی افزود: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ساعت پارک وسایط نقلیه در محل‌هایی که پارکومتر نصب شده است از ۷ تا ۲۱ است از سوی دیگر بر اساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه پارک در داخل محدوده طرح ترافیک به ازای هر ساعت ۶۰۰ تومان و خارج از محدوده طرح ترافیک ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: هم‌اکنون بلوار کشاورز، خیابان سخائی، خیابان‌های سمیه، طالقانی، کریم خان زند، سهروردی، قائم مقام فراهانی، میرزای شیرازی و خردمند و محدوده‌های اطراف آنها علاوه بر معابر قبلی به پارکومترهای مکانیزه مجهز شده‌اند که امیدواریم اجرای این طرح شدت یابد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بهبود رفتار ترافیکی، هوشمندسازی معابر است افزود: بر این اساس امسال تلاش خواهیم کرد موضوع گذرگاه عابر پیاده و تردد عابران را به طور جدی در تهران پیگیری کرده و موضوع قانونمندی رانندگان را در پایتخت اجرایی کنیم.