- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تخریب یک مسجد شیعیان اسماعیلیه توسط رژیم ‌سعودی

یک پایگاه خبری سعودی از تخریب مسجد شیعیان اسماعیلیه در شهر “الخبر” عربستان توسط نیروهای آل‌سعود خبر داد.

خبرگزاری فارس: تخریب یک مسجد شیعیان اسماعیلیه توسط رژیم ‌سعودی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راصد، منابع آگاه عربستانی تاکید کردند که رژیم سعودی به بهانه نقض مقررات شهرداری و عدم مطابقت آن با این قوانین یک مسجد شیعیان اسماعیلیه در منطقه “الثقبه” در شهر “الخبر” را تخریب کردند.

روزنامه “ابدأ”، از روزنامه‌های نزدیک به طایفه اسماعیلی نیز با انتشار این خبر تاکید کرد که بلدوزرهای رژیم سعودی این مسجد را روز پنج شنبه گذشته در شهر الخبر به طور کامل تخریب و با خاک یکسان کردند.

این روزنامه در ادامه افزود که در اثنای تخریب این مسجد نیروهای امنیتی رژیم سعودی شماری از نمازگزاران را را بازداشت کردند که به تخریب مسجد اعتراض داشتند که در میان بازداشت‌شدگان “محمد ماطر”، نایب امام جماعت این مسجد مشاهده می‌شد.

این مسجد تنها مسجد شیعیان اسماعیلیه منطقه الشرقیه بود که به دستور “محمد بن فهد”، امیر منطقه الشرقیه تخریب شد که دستور تخریب آن نیز توسط “نایف بن عبد العزیز”، ولی‌عهد و وزیر داخلی رژیم سعودی به امیر منطقه الشرقیه داده شده بود و طی آن نایف تاکید کرده بود که شیعیان اسماعیلی خارج از زادگاه و موطن خود یعنی منطقه نجران، در جنوب عربستان اجازه ساخت مسجدی را ندارند.

این مسجد قدمتی ۴۰ ساله داشت و در سال ۲۰۰۸ نیز یکبار توسط رژیم سعودی مسدود شده بود.