- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تکمیل پروژه آبرسانی به نخل‌تقی با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از تکمیل پروژه آبرسانی به نخل‌تقی با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

سید پیروز موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی علاوه بر توسعه پارس جنوبی در زمینه تامین زیرساخت‌ها و افزایش امکانات مردم در روستاها و شهرهای مختلف نیز تلاش گسترده‌ای انجام داده و شاهد حجم و کیفیت بالایی از کار هستیم.
وی افزود: در شهرها و روستاهای منطقه عسلویه و شهرستان کنگان و حتی سایر شهرستان‌های استان بوشهر شاهد کمک‌های منطقه ویژه هستیم و میزان کمک‌های ما روز به روز بیشتر شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه از تکمیل پروژه آبرسانی به نخل‌تقی با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه شبکه توزیع آب به شهر نخل‌تقی ۲۸ میلیارد ریال از طرف منطقه ویژه هزینه شد و هم‌اکنون مردم این منطقه از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
موسوی تصریح کرد: همچنین برای اجرای پروژه شبکه توزیع آب در روستای بیدخون نیز ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از طرف منطقه ویژه هزینه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته نیز برای اجرای پروژه شبکه توزیع آب روستای تمبک بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد، ضمن اینکه برای اجرای پروژه احداث کتابخانه این روستا نیز ۴۰۰ میلیون تومان توسط منطقه ویژه پارس جنوبی اعتبار هزینه شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه با اشاره به حجم اقدامات منطقه ویژه افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل سه منطقه پارس جنوبی با ۱۴ هزار هکتار، منطقه پارس کنگان با ۱۶ هزار هکتار و منطقه پارس شمالی با ۱۶ هزار هکتار و در مجموع با ۴۶ هزار هکتار وسعت است.
موسوی یادآور شد: منطقه ویژه پارس در واقع با هدف پشتیبانی از طرح توسعه بزرگترین میدان گازی جهان در زمینه ایجاد، تصویب، طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری زیرساخت‌های عمومی مانند راه، راه‌آهن، بندر، فرودگاه، آب، برق و مدیریت یکپارچه منطقه راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: تهیه و تدوین طرح‌های جامع منطقه ویژه، طراحی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، ایمنی، محیط زیست و بهداشت و سلامت و همچنین بسترسازی و فراهم آوردن شرایط مناسب جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در راستای رشد و توسعه بخش‌های زیربنایی تولید و پشتیبانی تولید از منابع نفت و گاز از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان است.
موسوی افزود: فراهم آوردن شرایط احداث واحدهای تولیدی خدماتی و صنعتی به ویژه صنایع بالادستی، گاز و پتروشیمی و ایجاد زمینه مناسب برای بازاریابی و صدور محصولات استحصالی و تولیدی و گسترش فعالیت‌های بازرگانی و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های منطقه نیز از جمله فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان منطقه ویژه است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت برای رشد و توسعه پارس جنوبی از همه توان و ظرفیت خود بهره گرفته و امیدوار هستیم که بتوانیم در مسیر بالندگی و شکوفایی صنعت نفت موفقیت بیشتر و بهتری داشته باشیم.
موسوی ابراز داشت: تعامل و همفکری و همکاری بیشتر از مهم‌ترین عوامل موفقیت در پارس جنوبی است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببریم.