- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تمام عظمت عاشورا مدیون حضرت زهرا (س) است

عسلویه نیوز: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: تمام عظمت عاشورا مدیون فاطمه زهرا(س) است.

خبرگزاری فارس: تمام عظمت عاشورا مدیون حضرت زهرا (س) است

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی شنبه شب در جمع مردم برازجان با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: توجه به ائمه اطهار(ع) امر مهم و ارزشمندی است و تاثیر بسزایی در زندگی دارد.

وی با بیان اینکه محبت حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) یک سرمایه است افزود: این سرمایه عظیم در جهان بی‌نظیر است و باید قدردان این نعمت باشیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: شخصیت بزرگ فاطمه زهرا(س) در تاریخ اسلام و در تمام عالم بی‌نظیر است و ایشان در بین اهل‌بیت (ع) نیز جایگاهی ویژه و ممتاز دارد.

تقوی در ادامه با بیان بخش‌های از شخصیت والای حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) شخصیتی است که نه تنها همه فرزندان معصومش به او افتخار می‌کنند بلکه دشمنان ایشان هم به شخصیت والا و منحصر به فردش گواهی داده‌اند.

وی اضافه کرد: پیغمبر اکرم(ص) نیز بر فاطمه (س) می‌بالد و او را ام ابیها می‌نامد.

این مسئول یادآور شد: همه مردم باید حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند و در زندگی از ایشان الگوبرداری کنند.

تقوی با بیان اینکه تمام عظمت عاشورا مدیون فاطمه زهرا(س) است گفت: زمانی که در روز عاشورا، یزیدیان از امام حسین(ع) می‌خواهد که بیعت کند تا نجات یابد، امام حسین(ع) می‌فرماید من در دامن فاطمه زهرا(س) بزرگ شده‌ام و تن به ذلت نمی‌دهم و مرگ با عزت را ترجیح می‌دهم و در عاشورا نیز نام فاطمه زهرا(س) با افتخار یاد می‌شود.

وی اذعان داشت: تمام بزرگی و عظمت ائمه اطهار(ع) به وجود مادر بزرگشان فاطمه زهرا(س) است و باید زندگی ایشان را برای نسل امروز تبیین کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه با تاکید بر اهمیت برپایی نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه محور وحدت است و هیچ اجتماعی به اندازه نماز جمعه در تقویت وحدت تاثیرگذار نیست و امیدوار هستیم شاهد حضور همیشگی مردم این خطه ولایت‌مدار در صفوف نماز جمعه باشیم.