خصوصی‌سازی مدارس کمک شایانی به دولت در امر تعلیم و تربیت است
تاريخ ارسال خبر : 9 آوریل 2014 | ساعت 19:10 | کد خبر: 30961 | sv107 | چاپ این مطلب

رئیس آموزش و پرورش عسلویه گفت: خصوصی‌سازی مدارس کمک شایانی به دولت در امر تعلیم و تربیت است.آموزش و پرورش

به گزارش “عسلویه نیوز” اسماعیل احمدی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران آموزش و پرورش عسلویه اظهار داشت: عسلویه از مناطق مهم در استان و کشور است و نقش این شهرستان در تولید نفت و گاز و انرژی بسیار مهم است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش در این شهرستان امری لازم است که امیدوار هستیم مورد توجه و تاکید مسئولان قرار گیرد و در این عرصه به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس آموزش و پرورش عسلویه با اشاره به اهمیت خصوصی‌سازی مدارس خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی مدارس می‌تواند کمک شایانی به دولت در امر تعلیم و تربیت کند.

احمدی تصریح کرد: ما در چند سال اخیر موفق شدیم قسمتی از خدمات آموزشی را واگذار کنیم که این امر علاوه بر اشتغال‌زایی، کار فرهنگی و معنوی نیز به شمار می‌رود، اما این بدان معنا نیست که آموزش و پرورش نظارتی بر آن نداشته باشد، بلکه یک مدرسه غیر انتفاعی همانند یک مدرسه دولتی باید زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر مدرسه غیر انتفاعی باید یک نفر را به عنوان مربی پرورشی داشته باشد تا در حق هیچ دانش‌آموزی در این زمینه اجحافی صورت نگیرد.

احمدی گفت: مدیر مدرسه باید دفاتر مختلف از جمله، دفتر حضور و غیاب، آمار، بازدید و… را در مدرسه داشته باشد، انعقاد قرارداد با مربی باید شفاف و مربی را بیمه کند و دریافت شهریه از دانش‌آموزان نیز باید شفاف بوده و مبالغ در حساب مدرسه ریخته شود.

در این نشست تعدادی از مدیران مدارس نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

/فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ