- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در عسلویه

به گزارش عسلویه نیوز، سیدپیروز موسوی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی باید تمام وقت و با استفاده از همه ظرفیت موجود برای افزایش بهره‌وری تلاش کنیم و پارس جنوبی به عنوان پیشران صنعت نفت در مرکز این تلاش و جهاد اقتصادی قرار دارد.
وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت جهادی در پارس جنوبی باید مورد توجه همه مسئولان و متولیان امور قرار بگیرد و هیچ گونه کم‌کاری و اهمال پذیرفتنی نیست.
مدیر عامل پارس جنوبی با اشاره به هفته بهداشت خاطرنشان کرد: توجه به بهداشت در مراکز کارگاهی و عملیاتی بسیار مهم است و تمام مدیران پارس جنوبی نسبت به رعایت مسایل بهداشتی حساس هستند.
موسوی تصریح کرد: تقویت امکانات بهداشتی درمانی در مراکز زیرمجموعه صنعت نفت در استان بوشهر بسیار مهم است و در چند سال اخیر تحول بسیار چشمگیری در بهبود امکانات رفاهی انجام گرفته است.
وی از راه‌اندازی مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در عسلویه خبر داد و یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده، نخستین مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.
موسوی اضافه کرد: احداث این مرکز درمانی مجهز در اواخر سال گذشته در کارگروه “آسیب‌های اجتماعی و بهداشت و درمان ” به تصویب رسیده و عملیات اجرایی این طرح عظیم به زودی آغاز می‌شود.
وی ابراز داشت: این مرکز درمانی دارای ۶۲ تخت مجهز است که شامل تخت‌های بستری دائم (۱۶ تخت )، آی.سی.ی. (چهار تخت)، بخش آبزرویشن( ۸ تخت)، مراقبت و کنترل علائم حیاتی (۱۲ تخت)،ایزوله سوختگی ( ۲ تخت)، تریاژ ( ۸ تخت) و ریکاوری (۱۲ تخت) است.
مدیر عامل پارس جنوبی بیان داشت: مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در زمینی به وسعت شش هکتار و با زیربنای حدود ۱۱ هزار متر مربع طراحی شده و شامل بخش‌های اتاق عمل، آزمایشگاه، اداری، سردخانه، محل استراحت کارکنان و رانندگان، رستوران و دیگر بخش‌های جانبی است.
موسوی افزود: امیدوار هستیم طی ۲۴ ماه این طرح احداث شود و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد تا همه کارکنان پارس جنوبی و مردم بومی استان بوشهر و شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند.