- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تغییر گسترده کتب اول ابتدایی از مهر ۹۰

وزیر آموزش و پرورش از دگرگونی در کتب اول ابتدایی از مهر ۹۰ و عرضه آن به شکل جدید خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ سلامت در نشستی خبری با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، تصویب سند ملی آموزش و پرورش و افزایش شمار کاروان راهیان نور را از دیگر برنامه های سال ۹۰ این وزارتخانه اعلام کرد.

وی گفت: شمار اعزام شدگان به اردوی راهیان نور درسال ۸۷ ، ۲۵ هزار نفر بود که امسال به ۶۵۰هزار نفر افزایش یافت و برای افزایش آن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال آینده تدارک می بینیم.

حاجی بابایی، ریشه کنی بی سوادی را از دیگر برنامه های مهم آموزش و پرورش دانست و افزود: برنامه ای پنج ساله به این منظور تدوین شده که امسال نخستین سال اجرای آن است.

وی گفت : بر این اساس ساختار و محتوای برنامه های نهضت سوادآموزی از امسال دگرگون خواهد شد.

حاجی بابایی همچنین درباره یک نوبته شدن مدارس ابتدایی گفت: از هفته دوم فروردین امسال به ادارات کل آموزش و پرورش اعلام کردیم برای یک نوبته کردن همه مدارس ابتدایی در صبح ها برنامه ریزی کنند و هر جا استثنایی وجود دارد اعلام کنند تا برای آن تدبیر کنیم.

وی با رد افزایش تراکم کلاس ها با یک نوبته شدن دبستان ها افزود: این تفسیر برخی دوستان است ، تراکم کلاس ها افزوده نمی شود زیرا به سمتی حرکت می کنیم که از مکان های آموزشی استفاده بهتری شود.

حاجی بابایی گفت: برای تحقق این هدف ، برخی اماکن آموزشی را تغییر می دهیم و اگر در جایی نیاز و اضطراری باشد، اماکن لازم را اجاره می کنیم و در جاهایی نیز که استثنا بود و هیچ چاره ای نباشد باید چاره اندیشی کرد.