- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جشنواره غذای سالم در شهر نخل تقی برگزار شد

به گزارش عسلویه نیوز، در این مراسم عبدالله نادری بخشدار عسلویه با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار با بیان اینکه غذای سالم مهمترین بحث در عرصه سلامت دست، خاطرنشان کرد: امروز بخش قابل توجهی از بیماریها و امراض ناشی از تغذیه سالم است و بایستی فرهنگ سازی کشور که مردم سمت غذاهای سنتی و محلی گرایش و سوق داده شوند.

وی افزود: امروز دلت بخش قابل توجهی از اعتبارات خود را در حوزه سلامت و مبارزه با بیماریها هزینه می کند و اگر فرهنگ سازی کنیم و اصل را بر پیشگیری قرار دهیم ، نیازی به چنین هزینه هایی نیست.

بخشدار عسلویه با اعلام این مطلب که حوزه سلامت بسیار گسترده است و امروز بحث بهداشت جهانی مطرح است و حوزه بهداشت کشور و مرز نمی شناسد، خاطرنشان کرد: اگر امروز یک بیماری در دورترین نقطه دنیا بوجد آید همانند انفجار اطلاعات بسرعت به دیگر نقاط جهان شیوع می کند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در عرصه سلامت و با اعلام اینکه نقش دولت در حوزه سلامت سیاستگذاری است، خاطرنشان کرد: نقش اصلی و سیاسی در فرهنگ سازی بر عهده مردم است و اگر مردم همکاری نکنند کاری به پیش نخواهد رفت.

وی در بخش پایانی سخنانش روز ملی فن آوری هسته ای را گرامی داشت و افزود: امروز ملت ایران علیرغم توطئه های دشمنان و با همت بلند و پافشاری مسئولین بویژه ریاست محترم جمهوری و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و حمایت ها و حضور مردم در صحنه توانست حق مسلم خود را بگیرند و کشور در پیشرفت های هسته ای بجایی برسد که جزء ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیرد.