- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ظرف ۳ ماه آینده برق نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می‌شود

عسلویه نیوز؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش کارشناسان و متخصصان جوان، برق نیروگاه اتمی بوشهر ظرف ۳ ماه آینده وارد مدار می‌شود.

کاظم جلالی شنبه ‌شب در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای و روز پرستار در جمع دانشجویان در شیراز اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده، ظرف مدت ۲۰ سال آینده حدود ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ایران تولید می‌شود.
کاظمی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با تولید برق هسته‌ای، کمبود برق در ایران برطرف می‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در راکتور اتمی تهران خبر داد و اضافه کرد: ایران به تکنولوژی هسته‌ای UF4 و UF6، راکتور آب سبک و سنگین دست یافته است.
وی با اشاره به اینکه گرد و غبار سیاسی جلوی چشمان ما را گرفته و ما را از دستیابی به موفقیت‌های هسته‌ای و لیزری دور می‌کند، گفت: با تلاش و پیگیری مستمر ایران اسلامی به‌ ویژه دانشمندان جوان، برای نخستین بار به عضویت باشگاه هسته‌ای پاریس در آمده‌‌ایم.
جلالی عنوان کرد: تبدیل شدن موضوع هسته‌ای ایران به مطالبه بین‌المللی و به چالش کشیدن قدرت‌های بزرگ هسته‌ای و درخواست احداث نیروگاه هسته‌ای در دیگر کشورها از جمله دستاوردهای ایران اسلامی بوده است.
وی از شعار ایران اسلامی مبنی بر انرژی هسته‌ای برای همه و بمب اتمی برای هیچکس افزود: در دنیا حدود ۱۰۰ هزار بمب تولید شده که سهم اسرائیل ۲۰۰ بمب اتم بوده است.
این مسئول در ادامه از مصونیت نیروگاه اتمی بوشهر در مقابل زلزله خبر داد و یادآور شد: کوشش‌های انجام شده از سوی دولت و همچنین فراخوانی که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته از سرمایه‌گذاری کشورها در ساخت نیروگاه‌های اتمی حمایت می‌کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: زمانی فعالیت‌های هسته‌ای به دلیل اعتمادسازی برای تعلیق نیاز به گفت‌وگو داشت، اما هم اکنون هیچ‌گونه نیازی در این مورد نداریم.