- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فرماندار کنگان:بیکاری در کنگان ریشه‌کن می‌شود

به گزارش عسلویه نیوز، عباس تبرکی در نشست با تعدادی از جوانان و نخبگان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان از شهرستان‌های مهم و توانمند کشور است و منابع زیرزمینی غنی و وجود تاسیسات عظیم نفتی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهرستان است.
وی افزود: امروز مشکل اشتغال جوانان در این شهرستان به عنوان یکی از معضلات اساسی است که البته انتظار داریم تا دو سال آینده با آغاز عملیات فازهای پارس جنوبی و اجرای مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی، مشکل بیکاری در شهرستان کنگان ریشه‌کن ‌شود.
فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: امسال شاهد اجرایی شدن فازهای مختلف در پارس جنوبی هستیم و با توجه به مصوبه دولت در راستای استخدام ۵۰ درصدی نیروهای بومی، انتظار داریم که مشکل اشتغال جوانان این شهرستان به طور کامل رفع شود.
تبرکی تصریح کرد: بیش از ۴۶ درصد جمعیت کنگان جوان هستند و ما باید تلاش خود را برای رفع مشکلات جوانان دوچندان کنیم و از همه مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی شهرستان انتظار داریم ما را همراهی کنند.
وی ادامه داد: جوانان دارای توان و انرژی بیشتری نسبت به بزرگسالان هستند و باید خود را برای ساختن آینده کشور مهیا کنند و این قشر باید از نیروی جوانی و از پویایی خود نهایت استفاده را برده و باید در راستای توسعه شهرستان تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار کنگان با اشاره به سفر سوم دولت به این شهرستان گفت: در این سفر مصوبات ارزشمندی برای عمران و آبادانی و تقویت زیرساخت‌های شهرستان گرفتیم که اجرای این مصوبات می‌تواند کنگان را متحول کند.
تبرکی افزود: بیش از ۳۶ میلیارد تومان برای عمران شهری و عمران روستایی کنگان اختصاص یافته که انتظار داریم با بررسی کارشناسانه این اعتبارات هزینه شود تا بتوانیم روستاها و شهرهای کنگان را آباد کنیم.
وی ابراز داشت: در مجموع بیش از ۸ میلیارد تومان برای تقویت آب و برق کنگان اختصاص یافته که ۵ میلیارد تومان برای توسعه برق و ۳ میلیارد تومان نیز برای توسعه آب تخصیص یافته و این اعتبارات در تاریخ کنگان بی‌سابقه است.
فرماندار کنگان بیان داشت: دولت نهم و دهم به جوانان اهمیت زیادی می‌دهد و اعتبارات خوبی برای تحقیق و پژوهش برای دانشجویان و دانش‌آموزان اختصاص یافته که انتظار داریم جوانان خلاق و نخبگان کنگان در این راستا تلاش و فعالیت خود را بیشتر کنند.
تبرکی افزود: برای سربلندی کشور هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم و در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده باید بیش از پیش در شکوفایی اقتصادی گام برداریم.