- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فاطمه (س) شاخه ریشه دوانیده در درخت نبوت است

عسلویه نیوز: استاد حوزه و دانشگاه در جمع مردم برازجان گفت: فاطمه (س) شاخه ریشه دوانیده در درخت نبوت است و معرفت و علم ایشان از علم الهی سرچشمه می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: فاطمه (س) شاخه ریشه دوانیده در درخت نبوت است

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، حجت‌الاسلام غلامرضا معارفی یکشنبه شب در جمع مردم برازجان اظهار داشت: دین اصیل و ناب دست انسان را می‌گیرد و با اصول و معارف الهی آشنا می‌سازد و شناخت چه از نظر عقلی و احساسی واجب و لازم است. 

وی کمال معنوی انسان را فلسفه دین توحیدی خواند و افزود: دین مبین اسلام چه از نظر عقلی و چه احساسی راه روشنی برای خودشناسی و خداشناسی است و هرکس به ریسمان الهی چنگ زند به صراط مستقیم هدایت می‌شود.

معارفی به بیان فضایل حضرت فاطمه (س) پرداخت و ایشان را اسوه و نمونه واقعی برای زن مسلمان دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه در بحث فضائل حضرت زهراء (س) خاطرنشان کرد: فاطمه (س) شاخه ریشه دوانیده در درخت نبوت است و معرفت و علم ایشان از علم الهی سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شان و مقام آن حضرت همین بس که دو سوره مبارکه قدر و کوثر در منزلت ایشان نازل شده‌اند و باید نسبت به تبیین ابعاد شخصیتی ایشان تلاش بیشتری شود.

معارفی گفت: حضرت فاطمه(س) بانوی صبر و استقامت است و بانوان جامعه اسلامی باید روش و سیره زندگی آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.

کارشناس تبلیغات اسلامی دشتستان نیز با بیان سیره و شخصیت والای حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: سراسر زندگی آن بانوی بزرگوار می‌تواند الگوی مناسبی برای زنان مسلمان و غیر مسلمان باشد. 

محمدجواد غلامحسین‌زاده گفت: نوع پوشش و حجاب اسلامی، عفت در کلام و حجاب در گفتار آن حضرت سرمشق مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: بررسی ابعاد مختلف زندگی آن بزرگوار در آن برهه از زمان آینه تمام‌نمای شخصیت یک بانوی آسمانی را یادآور می‌شود.