- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیشرفت حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به ۶۸ درصد رسید

عسلویه نیوز: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیشرفت حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به ۶۸ درصد رسید.

خبرگزاری فارس: پیشرفت حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به 68 درصد رسید

به گزارش  عسلویه نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدرضا تاکایدی اظهار داشت: هم‌اکنون شرکت ملی حفاری با استفاده از دو دستگاه حفاری DD2 و کاسل فورس از مجموع ۸۸ هزار متر حفاری که باید انجام دهد، حدود ۶۰ هزار متر حفاری کرده است.

وی افزود: بر اساس برنامه کارفرما و شرکت ملی نفت ایران باید تا پایان شهریور ماه ۸ حلقه چاه در هر پلت فروم تکمیل و وارد مدار عملیات شود و از هر چاه به طور متوسط روزانه می‌توان ۲٫۳ تا ۲٫۵ میلیون مترمکعب گاز در روز استحصال کرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت ۶۸ درصدی حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران، حفاری ۲۷ حلقه از ۴۴ حلقه چاه را در تعهد دارد که از این تعداد، حفاری ۲۲ حلقه چاه (هر سکو ۱۱ حلقه چاه) را روی دو سکو انجام می‌دهد، ضمن آن که بر اساس تعهد ملی حفاری، کارفرما می‌تواند به ۵ حلقه چاه باقیمانده از مناقصه ۲۷ حلقه‌ای، ۶ حلقه اضافه کند تا با نصب یک سکوی دیگر کار حفاری این ۱۱ حلقه چاه نیز آغاز شود.

تاکایدی با بیان اینکه پروژه حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به صورت EPD کامل است گفت: مطالعات لازم برای شناسایی لایه‌های زمین‌شناسی، مهندسی و برنامه‌ریزی حفاری، خدمات فنی، تامین کالا، مواد، دستگاه‌های حفاری و همچنین مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه در تعهد شرکت ملی حفاری ایران است.

بر اساس این گزارش نخستین دستگاه حفاری (کاسل فورس) برای شروع عملیات حفاری این فازها ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ وارد پارس جنوبی شد و عملیات حفاری خود را در تاریخ ۱۱ فروردین ماه سال گذشته آغاز کرد. دومین دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران (DD2) نیز ۱۹ بهمن ماه سال گذشته کار خود را در پارس جنوبی آغاز کرده و هم‌اکنون در مجموع در این دو فاز حدود ۶۰ هزار متر حفاری انجام شده است.