- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پالایش ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز فازهای ۶ و ۷ و ۸ در پالایشگاه جم

عسلویه نیوز: مدیرعامل پالایشگاه جم از پالایش بیش از ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز فازهای ۶ و ۷ و ۸ در پالایشگاه جم در نیمه دوم سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری فارس: پالایش 16 میلیارد مترمکعب گاز فازهای 6 و 7 و 8 در پالایشگاه جم

به گزارش عسلویه نیوزاز جم رحیم اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست کارکنان پالایشگاه جم با مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی گاز اظهار داشت: پالایشگاه جم بیش از ۲۵ درصد گاز کشور را تولید می‌کند و در سال جهاد اقتصادی شاهد بیشترین میزان تولیدات در این شرکت بودیم که امیدوار هستیم در سال تولید ملی به موفقیت بیشتر برسیم.

وی افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد بهره‌وری استفاده می‌کنیم و از متخصصان داخلی و نیروی کار ایرانی بیشترین بهره را می‌بریم.

مدیرعامل پالایشگاه جم با بیان اینکه تولید پایدار و حداکثری گاز از اهداف مهم این شرکت در سال جاری است خاطر نشان کرد: حداکثر تولید با ایمنی بالا از مسئولیت‌های اصلی شرکت در سال جاری است و انتظار می‌رود مانند سال‌های گذشته گام‌های بلندی را با توکل به خداوند متعال برداریم.

اسلامی از پالایش بیش از ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز فازهای ۶ و ۷ و ۸ در پالایشگاه جم خبر داد و تصریح کرد: از زمان بهره‌برداری از طرح دائم انتقال و تصفیه گاز پارس جنوبی که از آبان سال ۹۰ آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه داشت؛ موفق شدیم بیش از ۱۶ میلیارد مترمکعب گاز را از فازهای ۶ و۷ و ۸ پارس جنوبی دریافت و پالایش کنیم.

وی اضافه کرد: در فصل زمستان سال ۹۰ حداکثر گاز دریافتی روزانه از پارس جنوبی ۲۰ میلیون مترمکعب در روز بوده در صورتیکه قبل از آن حداکثر گاز دریافتی از پارس جنوبی تنها ۱۶ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

مدیرعامل پالایشگاه جم از آغاز تعمیرات اساسی در پالایشگاه خبر داد و افزود: عملیات تعمیرات اساسی آغاز شده و انتظار می‌رود با کمک و یاری خداوند متعال و تلاش جهادگونه مجموعه نیروهای انسانی این شرکت در پایان نیمه نخست سال شاهد به پایان رسیدن تعمیرات اساسی در این شرکت باشیم.

اسلامی گفت: انجام تعمیرات اساسی واحدهای تصفیه گاز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ضمن رعایت ایمنی حداکثری نسبت به برنامه زمانبندی شده جلوتر باشیم و تعمیرات اساسی را زودتر به پایان ببریم.

وی یادآور شد: متخصصان داخلی در پالایشگاه جم نقش مهمی دارند و در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی شاهد تلاش بیش از پیش متخصصان داخلی خواهیم بود.