استاندار بوشهر: اجرای خط آبرسانی کوثر در جم تسریع می‌شود
تاريخ ارسال خبر : 10 آوریل 2014 | ساعت 15:30 | کد خبر: 30980 | sv50 | چاپ این مطلب

استاندار بوشهر گفت: اجرای خط آبرسانی کوثر در جم تسریع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مصطفی سالاری عصر امروز در آیین معارفه فرماندار جدید جم به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح نقش مهمی در ساماندهی پرداخت یارانه‌ها به افراد واجد شرایط دارد.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، دولت سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کرد که ۱۶ هزار میلیارد تومان آن از محل اعتبارات عمرانی بوده که باید در توسعه زیرساخت‌های آب و برق و سلامت و حمل و نقل هزینه شود و این امر صدماتی به زیرساخت‌ها وارد می‌کرد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ درصد هزینه درمان بر عهده مردم بوده و ۳۰ درصد را دولت متقبل می‌شده و با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده دولت و تنها ۳۰ درصد بر دوش مردم خواهد بود.

سالاری تصریح کرد: سعی شود که در این مرحله نیازمندان ثبت‌نام کنند و افراد متمکن و غیرنیازمند انصراف دهند تا در راستای توسعه زیرساخت‌ها تلاش بیشتری شود.

وی یادآور شد: جم از شهرستان‌های خوش آب و هوا و دارای ظرفیت‌های مهم کشاورزی و صنعتی و دیگر قابلیت‌های مهم است که باید به بخش‌های مختلف به ویژه در آبرسانی و زیرساخت‌های خدمات عمومی این شهرستان توجه بیشتری شود.

استاندار بوشهر گفت: نیروی انسانی جم کارآمد و شایسته و غنی است و فرماندار باید از جوانان در حوزه‌های مختلف استفاده کند و استعدادهای شهرستان را شناسایی و به کارگیری کند.

سالاری ابراز داشت: خط انتقال آبرسانی کوثر در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی صنعت نفت متوقف شده ولی به زودی بودجه آن از طرف نفت تامین و در تکمیل آن تسریع خواهد شد.

وی از تولید آب از آب‌شیرین‌کن در جم خبر داد و افزود: با مشارکت بخش خصوصی این مهم محقق می‌شود و آب مورد نیاز مردم جم تامین می‌شود.

سالاری بیان کرد: برای اجرای طرح‌های مهم در شهرستان‌ها و مرکز استان کمیته‌ طرح‌های ویژه تشکیل شده که در جم حداقل سه و حداکثر پنج طرح مهم باید شناسایی و اجرا شود که تحولی عظیم در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها از اعتبارات متمرکز وزارتخانه‌ها تامین می‌شود و اجرای آنها تحول خوبی در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد می‌کند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ