هیچ‌گونه افزایش قیمتی در استان بوشهر صورت نمی‌گیرد
تاريخ ارسال خبر : 10 آوریل 2014 | ساعت 15:43 | کد خبر: 30988 | sv83 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” استاندار بوشهر گفت: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در استان بوشهر صورت نمی‌گیرد.دکتر سالاری

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با بیان اینکه در اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها، دولت سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان وجه نقد پرداخت کرد اظهار داشت: از این مبلغ ۴۰ درصدآن به میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان آن از محل بودجه عمرانی و عمومی دولت تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از یارانه‌های پرداختی باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شود تصریح کرد: با تامین ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی در پرداخت یارانه‌ها طرح‌های زیرساختی دربخش‌های مختلف خسارت می‌بیند و با کندی اجرا می‌شود.

خانوارهای متمکن در ثبت نام این مرحله از هدفمند کردن یارانه‌ها انصراف دهند

استاندار بوشهر با اشاره به مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها یادآور شد: با اجرای این مرحله یارانه پرداختی از محل افزایش حامل‌های انرژی تامین می‌شود و اعتبارات عمرانی در محل‌های مشخص شده هزینه و سرمایه گذاری می‌شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه خانوارهای متمکن در ثبت نام این مرحله از هدفمند کردن یارانه‌ها انصراف دهند گفت: نیازمندان و افرادی که درآمد کمی دارند باید در اجرای مرحله دوم هدفمند شدن یارانه‌هاثبت نام کنند و این امکان برای دولت فراهم آورند تا اعتبارات تعیین شده در زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ افزایش قیمت در بخش خدمات و کالا نباید صورت بگیرد تاکید کرد: افزایش حامل‌های انرژی در جامعه هر چند از جنبه روانی اثر گذار است ولی باید نظارت کافی برقیمت کالا و خدمات انجام شود و نباید هیچ کالا و خدمات  قیمت آن افزایش یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با متخلفان در افزایش قیمت کالا و خدمات برخورد قانونی می‌شود گفت: صنعت، معدن و تجارت باید نظارت بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشد.

دکتر سالاری تاکید کرد: هیچ بخشی نمی‌تواند بدون اعلام دولت قیمت‌ها را افزایش دهد.

وی  با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در استان بوشهر صورت نمی‌گیرد افزود:  باید تلاش شود تبعات کمتری از لحاظ بعد روانی در جامعه ایجاد شود.

دکتر سالاری بر راه‌اندازی مرکز تعزیرات حکومتی در شهرستانهای دیلم وجم تاکید و خاطرنشان کرد: اکنون در ۸ شهرستان استان این مرکز قضایی تعزیرات حکومتی ایجاد شده که لازم است در دو شهرستان جم و دیلم نیز این مرکز تا روز شنبه ایجاد شود.

توزیع سبد کالا تمدید شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر نیز گفت: در اجرای طرح تنظیم بازار و پیشگیری از قیمت کالا یک‌هزار و ۱۰۰ تن میوه در ایام تعطیلات نوروز در استان بوشهر با قیمت تعادلی توزیع شد.
 
عباس تابش با بیان اینکه تاکنون ۸۹ درصد مردم استان سبد کالای رایگان دولت را دریافت کرده‌اند اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۲۱هزار و ۵۲۱ خانوار سبد کالا دریافت کرده‌اند که این رقم معادل با ۸۹ درصد کل جمعیت واجد شرائط استان بوشهراست.

این مسئول تاکید کرد: در ادامه خدمات ارزنده دولت در سال گذشته، طبق اعلام امور اجرائی ستاد بسیج اقتصادی کشور توزیع سبد کالای رایگان دولت تا پایان فروردین ماه امسال تمدید شده است.

وی افزود: آن‌دسته از کسانی که در مرحله اول مشمول دریافت سبد کالا هستند و تا کنون موفق به دریافت سبد کالای خود نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز منتخب توزیع نظیر فروشگاه‌های رفاه، اتکا، امکان و اسکاد که قبلا مشخص شده کالای خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خاطر نشان کرد: مراکز منتخبی که قبلا توزیع سبدکالا دولت داشته‌اند موظف به تامین تمام اقلام سبد و توزیع به همشهریان هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۸ نمایشگاه بهاره در استان بوشهر تشکیل شد گفت: مجموع غرفه‌های نمایشگاه‌های بهاره در استان به میزان یک‌هزار غرفه بود که کالاها بین ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف عرضه شد.
 
تابش با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: در مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها تا ۲٫۵ برابر بودیم ولی در مرحله دوم پیش بینی شده یک‌درصد افزایش قیمت داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری قاطع بازاریان در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: تولید کندگان و بازاریان در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها حمایت ها و همکاری‌های لازم را با مجریان این طرح دارند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ