- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دشتستان بیش از ۱۹ هزار سالمند دارد

عسلویه نیوز: رئیس شبکه بهداشت دشتستان گفت: دشتستان بیش از ۱۹ هزار سالمند دارد.

خبرگزاری فارس: دشتستان بیش از 19 هزار سالمند دارد

غلامرضا کهن امروز در گفت‌وگو با عسلویه نیوزدر دشتستان اظهار داشت: شبکه بهداشت دشتستان در سال‌های گذشته با تمام توان و پتانسیل برای بهبود شاخص‌های سلامت در سطح شهرها و روستاهای دشتستان اهتمام ورزیده و شاهد بهبود وضعیت بهداشتی هستیم.

وی افزود: دشتستان بیشترین جمعیت را در بین شهرستان‌های استان بوشهر دارد و باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به شعار سال بهداشت جهانی و لزوم توجه به سالمندان خاطرنشان کرد: عزت و احترام سالمندان و استفاده از تجربیات این عزیزان و افزایش امکانات رفاهی سالمندان باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد و سالمندان نباید مشکل مالی و دغدغه مشکلات رفاهی داشته باشند تا بتوانند سالم و بدون مشکل زندگی کنند.

کهن با بیان اینکه هفت درصد جمعیت دشتستان را سالمندان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: بیش از ۱۹ هزار نفر از جمعیت دشتستان را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و بحمدالله با تلاش مسئولان و توجه ویژه خانواده‌ها خدمات‌رسانی خوبی به آنها صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مرگ و میر در دشتستان بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۷۳ مرگ در دشتستان روی داد که نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۷۰ مورد مرگ روبرو بودیم که نشان دهنده تلاش بهتر و موثرتر شبکه بهداشت است.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان با بیان اینکه عامل قلبی و عروقی بیشترین درصد مرگ و میرها را شکل می‌دهند گفت: بیش از ۳۳٫۵ درصد مرگ و میر در دشتستان که تعداد ۳۶۰ مرگ در سال ۹۰ بوده ناشی از عامل قلبی و عروقی بوده است.

کهن اذعان داشت: حوادث غیرعمدی با ۱۵۰ مورد و سرطان‌ها با ۱۱۸ مورد نیز در رده دوم و سوم عامل مرگ و میر دشتستان به شمار می‌روند، ضمن اینکه بیماری‌های غدد و متابولیک نیز با ۱۱۷ مورد عامل چهارم مرگ و میر در دشتستان است.

وی یادآور شد: تشویق مردم به حرکت به سمت ورزش و تحرک، عدم استرس، عدم استفاده از دخانیات و رعایت الگوی غذایی مناسب و همچنین رعایت قوانین و مقررات رانندگی از جمله مواردی است که میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

کهن افزود: باید دست به دست هم دهیم و در راستای رشد شاخص‌های بهداشتی و بهبود سلامت و تندرستی مردم باید از تمام توان و ظرفیت موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.