- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ۶۰ کشور جهان

“عسلویه نیوز” معاون وزیر نفت از صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی خبر داد.

خبرگزاری فارس: صادرات 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی به 60 کشور جهان

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالحسین بیات پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های پتروشیمی در عسلویه اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده و صنعت پتروشیمی با همه توانمندی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران در سال جهاد اقتصادی به موفقیت‌های بسیار خوبی رسید و بیش از ۱۴ میلیارد دلار صادرات در صنعت پتروشیمی انجام شد.

معاون وزیر نفت از صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی خبر داد و خاطر نشان کرد: حجم فروش محصولات پتروشیمی ایران حدود ۴۳ میلیون تن بود که ۱۸ میلیون تن آن به بازارهای خارج در ۶۰ کشور صادر شد.

بیات از سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدا تاکنون در صنعت پتروشیمی ایران ۴۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و در برنامه پنجم نیز بیش از ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده و در برنامه پنجم نیز ۲۵ میلیارد دلار در این استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی از طرح بوتن ۱ به عنوان نخستین افتتاح طرح مهر ماندگار یاد کرد و گفت: طرح بوتن ۱ پتروشیمی جم به عنوان نخستین طرح مهر ماندگار از میان ۲۰ طرح پتروشیمی امروز به بهره‌برداری رسید.

بیات بیان کرد: طرح بوتن ۱ محصولی کمیاب و گرانبهاست که تا کنون در ایران نداشتیم و به فضل خدا و با همت متخصصان داخلی شاهد تولید این محصول مهم در داخل هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون و با راه‌اندازی این واحد تولیدی، ایران افزون بر تامین نیاز داخلی به جمع صادرکنندگان این محصول با ارزش پیوسته است.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: طرح واحد بوتن ۱ و همچنین طرح پتروشیمی پارس در واقع نخستین پارک پتروشیمی در کشور را تشکیل می‌دهند که در مجموع با راه‌اندازی این دو طرح زمینه فعال شدن ۵ مجتمع دیگر با ۷۵۰ هزار تن ظرفیت تولید مهیا می‌شود.

بر اساس این گزارش پیش از ظهر امروز در آیینی با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت چند طرح مهم پتروشیمی در عسلویه افتتاح شد.