- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قدرت ایران در منطقه انکارناپذیر است/حمله به ایران برای دنیا “فاجعه‌بار” است

وزیرخارجه مصر با تاکید بر اینکه” نمی‌توان قدرت ایران را نادیده گرفت” درباره پیامد‌های هرگونه حمله نظامی به ایران هشدار داد.

خبرگزاری فارس: قدرت ایران در منطقه انکارناپذیر است/حمله به ایران برای دنیا "فاجعه‌بار" است

به گزارش فارس، “محمد کامل عمرو” در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام گفت که وی همواره تاکید کرده که ایران یک قدرت منطقه‌ای بزرگ در خاورمیانه است و نمی‌توان قدرت این کشور را نادیده گرفت.

وزیر خارجه مصر در پاسخ به این سوال که آینده روابط ایران و مصر را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: همان‌طور که گفتم از آنجا که ایران یک قدرت منطقه‌ای است، نمی‌توان از رابطه با آن چشم پوشی کرد، به همین دلیل تلاش‌هایی برای از سرگیری مجدد این روابط میان قاهره‌-‌تهران در جریان است.

محمد کامل عمرو در ادامه با اشاره به اینکه روابط دو کشور از طریق دفتر حافظ منافع تهران و قاهره و در محافل منطقه‌ای و بین المللی برقرار است، گفت: مصر اواسط ماه می (اردیبهشت) میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای عدم تعهد است که ایران، رئیس آینده این نشست است.

وی در ادامه افزود: موضوع رابطه تهران‌-‌قاهره در گرو توافق برسر برخی قضایا و امور است که عدم دخالت در امور داخلی کشورها و تهدیدات امنیتی در منطقه از جمله این مسائل است، بی‌تردید اگر درباره این مسائل توافق نظر حاصل شود، شکل و نحوه روابط ارتقا پیدا می‌کند.

وزیرخارجه مصر درباره حمله نظامی احتمالی آمریکا یا رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران و موضع قاهره در این‌باره گفت: چنین حمله‌ای نتایج فاجعه‌باری نه تنها برای منطقه،‌ بلکه برای سراسر جهان به دنبال خواهد داشت که از جمله آن تاثیر بر قیمت جهانی نفت است که بازتاب‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیاری درپی دارد.