بازدید معاون رئیس جمهور از بزرگترین فاز پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 11 آوریل 2014 | ساعت 18:56 | کد خبر: 31052 | sv66 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور از فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی بازدید کرد.محمد باقر نوبخت

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در سفر به پایتخت انرژی کشور، از بزرگترین فاز پارس جنوبی بازدید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور که همزمان با سالگرد حادثه دلخراش زلزله شهر شنبه از توابع شهرستان دشتی به استان بوشهر سفر کرده بود در دومین روز سفر خود با حضور در پایتخت انرژی کشور به بازدید زمینی و هوایی از عظیم‌ترین منطقه اقتصادی و انرژی کشور پرداخت.

نوبخت در ابتدای برنامه بازدیدی خود از منطقه ویژه پارس، با حضور در فاز ۱۲ از مراحل پیشرفت این ابرپروژه صنعت نفت بازدید کرد.

فاز ۱۲ بزگترین فاز پارس جنوبی است که پس از بهره‌برداری کامل قرار است روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه سراسری کشور کند.

استاندار بوشهر، مدیران عامل منطقه ویژه پارس، شرکت نفت و گاز پارس، مجتمع گازی پارس جنوبی و فرماندار عسلویه در این سفر معاون رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

بازدید هوایی از فازهای سایت ۲ پارس جنوبی و ‌حضور در جمع مسئولین و مردم شهرستان عسلویه از دیگر برنامه‌های سفر نوبخت به عسلویه بود.

نوبخت همچنین به همراه استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان صنعت نفت و مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی بازدید کردند.

در این بازدید میدانی، معاون رئیس جمهور در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی قرار گرفت و مجریان فازها نیز مشکلات موجود را مطرح کردند.

معاون رئیس جمهور بر لزوم تسریع در تکمیل فازهای در دست اجرا تاکید کرد و خواستار تلاش بیشتر برای بهره‌برداری هر چه زودتر از این فازها شد.

در این بازدید آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع موانع موجود صادر شد.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در بخش دریایی از دو سکوی‌ حفاری‌ تولید هرکدام شامل‌ ۱۱ حلقه‌ چاه‌، دو رشته‌ خط‌ لوله‌ ۳۲ اینچ‌ دریایی‌ انتقال‌ گاز به‌ طول‌ ۱۱۵ ‌کیلومتر، دو خط‌ لوله‌ ۴٫۵ اینچی‌ انتقال‌ گلایکول‌ به‌ طول‌ تقریبی‌ ۱۱۵ کیلومتر، واحدهای‌ شیرین‌سازی‌ گاز تشکیل شده است.

هدف از طرح توسعه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تولید روزانه‌ ۵۰ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز، ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، ۴۰۰ تن گوگرد گرانول، سالانه در مجموع ۲ میلیون تن گاز مایع و اتان است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ