- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استقبال نمایندگان مجلس از سریال «چک برگشتی»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گفته می‌شد که بعد از عید، سر و صدای نمایندگان مجلس برای پخش «چک برگشتی» در می‌آید، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه استقبال هم کردند.

خبرگزاری فارس: استقبال نمایندگان مجلس از سریال «چک برگشتی»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مراسم قدردانی از سازندگان بهترین برنامه‌های نوروز ۹۱، بعد از ظهر امروز با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، علی دارابی معاونت سیما، مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیون و برنامه‌سازان برتر در تالار عطار سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم حداد عادل در سخنانی گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۱ را سال تولید ملی نامیدند اما اذهان عمومی تولید ملی را به تولید کالا و مواد مصرفی وصل می‌کنند ولی ضرورت ندارد که این تولید فقط معطوف در صنعت باشد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که تولید ملی به عرصه فرهنگ هم مربوط می‌شود. مشکل ما این است که در حوزه فرهنگ تولید ملی کم داریم که در صنعت هم به تولید غیر ملی می‌پردازیم. اهالی فرهنگ باید خود را مسئول و مخاطب اصلی پیام رهبری بدانند. باید آنچه تولید می‌کنند، ملی، بومی و مستقل باشد.

حداد عادل اظهار داشت: اهل هنر می‌توانند با کار اصیل، ایرانی و اسلامی خود تولید ملی داشته باشند و برنامه‌های صداوسیما مصداق بارز تولید ملی است. برنامه‌های نوروزی گل برنامه‌های سال است و مثل مسابقات جهانی، سالانه مردم منتظرند تلویزیون با همه توانش در ایام نوروز ظاهر شود. 

وی در ادامه خطاب به برنامه‌سازان تلویزیون گفت: شما برنامه‌سازان و تلویزیونی‌ها خودتان مردم را عادت داده‌اید که انتظار بهترین و بیشترین را داشته باشند. برنامه‌های نوروز باید شادی آفرین، سرگرم کننده، غیرمبتذل و مفید باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه من با تلویزیون آشنایی دارم، می‌دانم که تهیه برنامه با این ویژگی‌ها و خصوصیات آسان نیست. اما تلویزیون به عنوان بزرگترین دستگاه مولد فرهنگ در کشور به خوبی جوان‌ها و بچه‌ها را مشغول کرد. البته عده‌ای هم هستند که شما هرچه بسازید باز هم حرف خودشان را می‌زنند.

وی افزود: شما تلاش کنید تا توده مردم را راضی کنید، تلویزیون توده مردم را همراه خود کردید و همین همراهی و رضایت نمره قبولی است که مردم به شما دادند.

به گزارش فارس، حداد عادل در ادامه به سریال «چک برگشتی» اشاره کرد و گفت: این سریال تقریبا شبیه به پایتخت در سال گذشته هوشمندانه بود. با توجه به موضوع تبلیغ انتخابات که هنوز خیلی از آن فاصله نگرفته بودند و فراموش نکرده بودند، سریال ساخته شد و این موضوع را نقد کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال برای بنده که برای چهارمین بار است که مجلس آمده‌ام و در متن کار بوده‌ام، این موضوع کاملا مفهوم داشت. من بیننده سریال بودم و در آن بسیار دقت کردم. سوالم هم این بود که بعد از عید سر و صدای نمایندگان مجلس در می‌آید؟ یا خیر. اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه استقبال هم کردند. به خاطر اینکه سریال هوشمندانه ساخته شده و بی‌خاصیت نبود.

حداد عادل عنوان داشت: این سریال از همان ابتدا که در تیتراژ کلمه بر «چک برگشتی» برعکس نوشته شده بود، شوخی با ظرافتی داشت تا پایان که از موسیقی بسیار لطیف و دلنشینی بهره‌ می‌برد. ضمن اینکه سریال ترکیبی از طنز و داستان و سیاست و مسائل روز بود که هرکسی به هرکدام از آنها علاقه‌مند بود، به تماشایش می‌نشست. چک برگشتی به نوعی آموزش برای دور دومی‌های مجلس نیز بود و در حقیقت کار آینه را کرد. حسن و عیب را با هم نشان داد.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: من دقت کردم که سریال چطور تمام می‌شود، وقتی که کاندیدای داستان‌، راه را برای یک خانم باز کرد، بسیار عالی بود و راه را برای حضور زنان در اجتماع باز گذاشت.