- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شد

“میت رومنی” کاندیدای نهایی جمهوری خواهان برای رقابت با باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود.میت رامنی

به گزارش عصر ایران [1] به نقل از رویترز، “ریک سانتروم ” تنها رقیب جدی میت رومنی در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان برای برگزیدن کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری، دیروز سه شنبه کناره گیری خود را از رقابت ها اعلام کرد.

“ریک سانتروم” در کنفرانس مطبوعاتی در ایالت پنسیلوانا گفت: با این که رقابت های انتخاباتی (درون حزبی) برای من به پایان رسید ولی رقابت ما (با دموکرات ها)به پایان نرسیده است. وی همچنین گفت که برای شکست دادن باراک اوباما تلاش می کند.

رومنی در حال حاضر در صدر نامزدهای رقابت درون حزبی جمهوری خواهان قرار دارد.
هم اکنون تنها دو کاندیدای دیگر یعنی “رون پل” و “نیوت گینگریچ”در رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان باقی مانده اند که با فاصله زیاد آنها با میت رومنی، شانسی برای پیروزی در این رقابت ندارند.

انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در ماه نوامبر آینده برگزار می شود. حزب جمهوری خواهان در آمریکا با برگزاری رقابت درون حزبی، یک نفر را به عنوان کاندیدای نهایی خود برای رقابت در انتخابات جمهوری معرفی می کند.

در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور فعلی به عنوان کاندیدای دموکرات ها حضور دارد.

اوباماانتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲، پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ این کشور خواهد بود که در روز سه‌شنبه  ۶ نوامبر ۲۰۱۲ ( ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا برگزار خواهد شد.

رومنی پیش از این در سه ایالت آمریکا ، سه پیروزی پی در پی کسب کرده بود.

میت رومنی قبل از این در انتخابات درون حزبی مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ از “جان مک کین” (گزینه نهایی جمهوری خواهان در انتخابات) شکست خورده بود.

میت رومنی درباره مسئله هسته ای ایران نیز موضع گیری های شدیدی داشته است. این سیاستمدار نزدیک به لابی صهیونیستها گفته بود در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا ،برای منع ایران از کسب سلاح هسته ای تلاش می کند و برای رسیدن به این هدف، استفاده از گزینه نظامی را بعید نمی داند.

وی قبل از این هم گفته بود آمریکا در رابطه اش با جهان اسلام با دو خطر روبه رو است اول جهاد رادیکالی و دوم خطر ایران.