- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دبیرکل سازمان اکو: پیشرفت‌های ایران در پارس جنوبی استثنایی است

به گزارش عسلویه نیوز ، محمد یحیی معروفی عصرروز پنجشنبه پس از بازدید شورای نمایندگان دایمی عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این مطلب افزود: اعمال تحریم ها و محدودیت های یکجانبه غرب نه تنها جمهوری اسلامی ایران را منزوی نکرده است بلکه سبب بومی سازی تکنولوژی در این کشور نیز شده است.
وی اظهارداشت: امروز در بازدید از منطقه پارس جنوبی دیدیم و متوجه شدیم که پیمانکاران داخلی ایران نقش اساسی در توسعه صنعتی این منطقه و کشور خود دارند و نمونه بارز آن سپردن فازهای باقی مانده پارس جنوبی در ۲۵ خردادماه سال گذشته به پیمانکاران داخلی است.
دبیرکل سازمان اکو بیان کرد: این سازمان در بخش های مختلف فعالیت دارد که یکی از آنها انرژی است و اطلاعات بدست آمده از منطقه پارس جنوبی می تواند در تعیین استراتژی سازمان اکو نقش اساسی داشته باشد.
معروفی یادآورشد: امروز فرصتی پیش آمد تا با اندوخته های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی آشنا شویم و امیدواریم اعضای اکو از تجربیات ایران در صنایع نفت و گاز خود استفاده کنند.
دبیرکل اکو درباره پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مبنی بر ایجاد دفتر انرژی سازمان اکو درمنطقه ویژه پارس گفت: ما ضمن بررسی ها و تحقیقات لازم امیدواریم این امر محقق شود.
شورای نمایندگان دایمی عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) روز پنجشنبه از فازهای ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸، پارس جنوبی مجتمع بندری پارس و برخی مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، دیدن کردند.