- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

با ادب ترین روستای جهان+عکس

پرتاب آب بینی یا دهان، صحبت کردن با دهان پر و یا خمیازه کشیدن بدون پوشاندن دهان در مکان های عمومی جز موارد خلاف قانون به حساب می آید. اگر در مسئولین روستا متوجه شوند که کودکان روستا به طور مرتب به پدربزرگ و مادربزرگهای خود سر نمی زنند با آنان برخورد خواهند کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، رعایت ادب و اخلاق یکی از مهمترین اصول زندگی در هر جامعه متمدنی است.اما گاهی با قوانینی رو به رو می شویم که به نوعی عجیب و غیر قابل باور هستند.

در روستای ” La Toba ” در شمال شرق مادرید پایتخت این کشور مجموعه ای از قوانین توسط کدخدای این روستا و شورای روستا تصویب شده است. این قوانین که در مجموع ۶۵ عدد هستند بیشتر مربوط به موارد اخلاقی است.

پرتاب آب بینی یا دهان، صحبت کردن با دهان پر و یا خمیازه کشیدن بدون پوشاندن دهان در مکان های عمومی جز موارد خلاف قانون به حساب می آید. اگر در مسئولین روستا متوجه شوند که کودکان روستا به طور مرتب به پدربزرگ و مادربزرگهای خود سر نمی زنند با آنان برخورد خواهند کرد. مسئول این روستا در توضیح در مورد این قوانین می گوید: این قوانین، اصول اولیه اخلاقی هستند که کم کم در حال فراموشی هستند و ما قصد داریم تا این اصول اخلاقی را زنده کنیم.

البته این قوانین مورد استقبال تمامی روستاییان قرار نگرفته است و بسیاری از آنها خواستار استعفای این مسئول روستا شدند. آنها می گویند که احتمالا گام بعدی وی قرار دادن یک تراشه در مغز ما و کنترل کردن کلیه اهالی است.