- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سابقه جامعه کارگری در عسلویه به ده سال نمی رسد

“عسلویه نیوز” انعقاد قرارداد مستقیم با دیپلمه های با ده سال سابقه کار، مرحله نخست اجرای این مصوبه مهم دولت محسوب می شود و در صورت برنامه ریزی و تلاش مسئولان ارشد استان این امکان وجود دارد تا انعطاف پذیری بیشتری برای این مصوبه دولت صورت پذیرد و کارگران بیشتری از استان بوشهر بتوانند از این مصوبه مهم بهره مند شوند.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت از عقد قرارداد مستقیم با افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و ده سال سابقه کار خبر داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، دکتر کریم سلحشور این اقدام را در راستای اجرای مصوبه دولت برای ساماندهی نیروهای پیمانکاری فعال در این صنعت اعلام کرده و بیان داشته با افراد دیپلم با حداقل ۱۰سال سابقه کاری در همه فعالیت ها و مشاغل جهت عقد قرارداد مستقیم اقدام خواهد شد.
با توجه به اشتغال دهها هزار نفر در شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت، از سوی رسانه ها این خبر به منزله عیدی وزیر نفت برای کارگران شاغل در این صنعت تلقی شد. با این حال به نظر می رسد خبر انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران شاغل در صنعت نفت چندان برای بوشهری ها خوشایند نباشد. چرا که بیشترین آمار نیروی بومی شاغل استان در صنعت نفت در عسلویه به کار اشتغال دارند. سابقه کاری نیروهای شاغل در پارس جنوبی نیز با توجه به عمر کوتاه تحولات انرژی در این منطقه به ده سال نمی رسد و تعداد انگشت شماری از این آمار عظیم کارگران وجود دارند که این مصوبه شامل آنها می شود و از این رو نگرانی فزاینده ای بر جامعه کارگری پارس جنوبی حاکم شده است.
هر چند به نظر می رسد کارگران نفتی دیگر مناطق استان راحت تر بتوانند از این مصوبه دولت بهره مند شوند اما با یک نگاه کلان تر نمی توان تصور خوش بینانه ای نسبت به این مصوبه برای بوشهری ها داشت. البته نباید فراموش کرد که انعقاد قرارداد مستقیم با دیپلمه های با ده سال سابقه کار، مرحله نخست اجرای این مصوبه مهم دولت محسوب می شود و در صورت برنامه ریزی و تلاش مسئولان ارشد استان این امکان وجود دارد تا انعطاف پذیری بیشتری برای این مصوبه دولت صورت پذیرد و کارگران بیشتری از استان بوشهر بتوانند از این مصوبه مهم بهره مند شوند.

ابوالحسن گنخکی