- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه بخش کشاورزی در جم

 

خبرگزاری عسلویه نیوز: فرماندار جم از اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان جم خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه بخش کشاورزی در جم

خلیل عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عسلویه نیوز در جم اظهار داشت: توسعه اشتغال از مهم‌ترین سیاست‌های دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر است که دولتمردان ایران اسلامی توجه و تلاش خاصی برای توسعه اشتغال در ایران اسلامی داشته‌اند.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: کشاورزی یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که در توسعه فرصت‌های شغلی نقشی انکارناپذیر دارد و تلاش برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی مورد توجه مسئولان ایران اسلامی قرار دارد و در شهرستان جم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

عبداللهی اذعان داشت: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه بخش کشاورزی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی مورد توجه دولت عدالت‌محور قرار دارد.

وی عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی، روستائیان بیکار فاقد زمین، کم زمین و افراد دارای تجربه و علاقه‌مند به کار کشاورزی می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند.

این مسئول در ارتباط با زمینه‌های مصرفی این تسهیلات ادامه داد: این مسئله در عرصه‌های زمین، آب و سایر شرایط سرمایه‌گذاری که توسط جهاد کشاورزی تعیین شده استفاده کنند و از این طریق صاحب اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی شوند.

فرماندار جم بیان داشت: توجه به توان و استعداد بالای شهرستان جم در حوزه کشاورزی از مسائل مهمی است که در حوزه‌های کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و بر اساس این پتانسیل‌ها برای توسعه کشاورزی شهرستان تلاش کینم.

عبداللهی تاکید کرد: در بحث توسعه بخش کشاورزی، مهم‌ترین موضوع استفاده بهینه از منابع آبی است و اکنون بخش زیادی از آب بخش کشاورزی ما در حال هدر رفتن است و باید با استفاده از شیوه‌های مطلوب آبیاری از هدررفت منابع آبی با ارزش جلوگیری کنیم.

فرماندار جم در ارتباط با اهمیت استفاده بهتر از منابع آبی اذعان داشت: اختصاص افزایش تسهیلات برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و یکپارچه‌سازی‌ اراضی امر مهمی است و این مجموعه عوامل می‌تواند به افزایش سطح زیرکشت یا افزایش تولید کمک کند و توسعه کشاورزی شهرستان را به دنبال داشته باشد.