- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جهاد اقتصادی مدیران پارس جنوبی به بار نشست

“عسلویه نیوز”با خاموشی اولین فلر در پارس جنوبی، جهاد اقتصادی مدیران پارس جنوبی به بار نشست.فیلتر [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” وجود نیروهای نخبه و با تحصیلات مرتبط دانشگاهی بومی استان بوشهر در بدنه وزارت نفت فرصت بی‌بدیلی است که در صورت اعتماد مدیران وزارت نفت می‌تواند نه تنها برای استان بوشهر بلکه کلان کشوری نیز ره آوردی از جنس اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

طرحان اولیه ایجاد تشکیلات وسیع پارس جنوبی در سال ۱۳۷۴ اگرچه فکری به حال فلرهایی که سالانه میلیاردها دلار گاز را دود هوا می‌کرد و به عنوان یک خطر جدی سلامت محیط پیرامونی در کنار محیط زیست بکر منطقه را تهدید جدی می‌کرد، نکردند اما تلاش‌های یک مهندس باسابقه بوشهری سبب شد که با یک جهاد اقتصادی اولین فلر در پارس جنوبی خاموش شود.

رئیس جمهور که فردا برای یک سفر یک روزه از عسلویه استان بوشهر پا به پایتخت انرژی ایران می‌گذارد در کنار افتتاح ۶ واحد پالایشگاهی و چندین طرح پتروشیمی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه، به احتمال فراوان در آیین خاموش‌کردن اولین فلر گازی پارس جنوبی نیز شرکت می‌کند تا دست‌آورد یکی از متخصصین بومی استان بوشهر به عنوان یک مدل ارزنده برای خاموش کردن سایر فلرها در مناطق نفتی و گازی کشور استفاده کند.

سیدمحمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی که نامش در صنعت نفت با یک برند که همان خاموش کننده اولین فلر در پارس جنوبی به ثبت رسیده است اگرچه این نوع جهاد اقتصادی را در راستای افزایش تولیدات ملی، کاهش خطر برای بویمان ساکن در پارس جنوبی و مناطق تابعه و سلامتی کارگران و پرسنل شاغل در فازهای مختلف گازی پارس جنوبی می‌داند اما نوع عملکرد وی در این بخش از چشم تیزبین رسانه ها مغفول نماند.

وی در حالی آرزوی تمامی کسانی که به نوعی در هوای مه‌آلود گازهای منتشر در عسلویه تنفس می‌کنند را دعاگوی این عمل نیک خود کرده، که مدل ابداعی وی می‌تواند به عنوان یک برند در پالایشگاه‌های گازی ایران برای خاموش کردن فلرها استفاده شود.

این طرح به احتمال فراوان فردا با حضور ریاست جمهوری در عسلویه استان بوشهر رونمایی می‌شود تا بر مدیران ارشد وزارت نفت، مسجل گردد که در هر جایی به نیروهای متخصص و بومی بوشهری اعتماد کنند با ایجاد نوع‌آوری و خلاقیتی مواجه می شوند که زمینه مناسبی را برای نیل اقتصاد کشور به خودکفایی فراهم می‌سازند./فارس
🔰کانال عسلویه نیوز را به دوستان خود معرفی کنید
https://t.me/assalouyehnews [2]