- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

روزانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم تولید می‌شود

عسلویه نیوز: مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: روزانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم تولید می‌شود.

خبرگزاری فارس: روزانه 125 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم تولید می‌شود

به گزارش عسلویه نیوزاز جم رحیم اسلامی ظهر امروز در بازدید مسئولان ارشد سازمان‌ها و نهادهای شهر مقدس مشهد از پالایشگاه جم اظهار داشت: نقش پالایشگاه جم در تامین گاز کشور غیرقابل انکار است و بیش از ۲۷ درصد گاز کشور در این مجموعه تولید می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون روزانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه جم تولید می‌شود که نشان‌دهنده رشد ۴۱ درصدی ظرفیت اسمی این پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم خاطر نشان کرد: ظرفیت طراحی اولیه پالایشگاه ۸۵ میلیون مترمربع در روز بوده که با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال ۱۳۸۰ به ۱۱۰ میلیون مترمربع افزایش یافت.

اسلامی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام گرفته و تدابیر اندیشیده شده در تعمیرات اساسی سال ۸۹ و انجام اصلاحات لازم و رعایت جوانب فنی اعم از فرآیندی، ایمنی، زیست محیطی، استانداردها و پایش و اندازه‌گیری پارامترهای کیفی این امکان ایجاد شد که ظرفیت پالایشگاه به ۱۲۵ میلیون مترمکعب در زمستان سال ۱۳۸۹ برسد و این رکورد تاکنون حفظ شده است.

وی افزود: در سال گذشته در این شرکت اقدامات مهمی صورت گرفت که در مجموع روند تولید را پایداری و استمرار بخشید.

این مسئول گفت: اکنون نیز پالایشگاه فجرجم با اتکا به خداوند متعال به دنبال موفقیت‌های بیشتر است و ثبت رکوردهای جدید در سال‌های گذشته نیز گواه این مسئله است.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم یادآور شد: تعامل سازنده و منطقی مسئولان این شرکت با مسئولان منطقه و شهرستان، زمینه‌ساز تعالی و پیشرفت امور و جلب رضایت ساکنان مناطق پیرامونی شده است.

مسئولان مشهد و فرماندار این شهرستان از قسمت‌های مختلف تاسیسات و اتاق کنترل مرکزی برای آشنایی با روند تولید گاز در پالایشگاه فجر جم بازدید کردند.