- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توسعه کشاورزی تحقق عملی تقویت تولید ملی است

عسلویه نیوز: فرماندار جم گفت: توسعه کشاورزی تحقق عملی تقویت تولید ملی است.

خبرگزاری فارس: توسعه کشاورزی تحقق عملی تقویت تولید ملی است

به گزارش عسلویه نیوزاز جم، خلیل عبداللهی شنبه شب در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان جم اظهار داشت: توسعه مشاغل کشاورزی از مسائلی است که مورد توجه دولتمردان بوده و مسئولان محلی باید برنامه‌های خود از در این مسیر منطبق کنند.

فرماندار جم خاطرنشان کرد: شرایط لازم برای توسعه کشاورزی شهرستان جم فراهم است و تلاش‌های مطلوبی توسط اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان جم صورت گرفته است.

عبداللهی در همین راستا ابراز داشت: تسریع در امر سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های عمرانی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی امری ضروری است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید توجهی خاص در این راستا داشته باشند.

وی اضافه کرد: نواحی روستایی از طریق تولیدات کشاورزی و دامی نقش مهمی در اقتصاد ملی دارند و رشد بالای بخش کشاورزی در سال‌های اخیر نشان دهنده وجود ظرفیت‌های بالقوه این بخش برای افزایش تولید و توسعه بیشتر است.

این مسئول ادامه داد: بخش کشاورزی با حداقل سرمایه‌گذاری مهم‌ترین نقش را در توسعه اقتصاد ملی داشته و دولت‌های خدمتگزار نهم و دهم توجهی خاص به این عرصه داشته‌اند.

فرماندار جم با اشاره به نقش مهم نواحی روستایی در اقتصاد ملی از طریق کشاورزی اظهار داشت: برای تدوام و افزایش این نقش بویژه در زمینه امنیت غذایی پایدار، نواحی روستایی به عنوان عرصه مهم این فعالیت باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عبداللهی‌ با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام « تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» عنوان کرد: توسعه بخش کشاورزی تحقق عملی این شعار است که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان، ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی فرصت و زمینه مناسبی برای افزایش بازده تولیدات داخلی است.