پارس‌جنوبی در انتظار یک جهش تاریخی در عرصه تولید و اشتغال
تاريخ ارسال خبر : 16 آوریل 2017 | ساعت 8:10 | کد خبر: 36159 | sv281 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با افتتاح ۸ ابرپروژه در منطقه پارس‌جنوبی ، شاهد یک جهش تاریخی در عرصه تولید و اشتغال در این سفره مشترک گازی با کشور قطر هستیم.یوسفی

مهدی یوسفی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریالی در فقط چهار فاز گازی شاهد جهش سرمایه‌گذاری تاریخی در پارس جنوبی هستیم.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه(فردا) با حضور رئیس جمهوری در پارس‌جنوبی، شاهد رونمایی از ۸ ابرپروژه هستیم که با کارکرد ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده و وارد مدار تولید می‌شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: با ورود این پروژه‌ها در مدار تولید، با افزایش دوبرابر و نیم برداشت کشور ما از منطقه گازی مشترک پارس جنوبی با کشور قطر نسبت به سه سال پیش مواجه هستیم که برای اولین بار سهم برداشت ایران از این سفره مشترک با قطر بیشتر از این کشور همسایه حوزه خلیج فارس می‌رسد.

وی بیان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از ۶ فاز گازی در منطقه پارس جنوبی تحول غیرقابل وصفی در توسعه میدان گازی مشترک ایران و قطر در پارس جنوبی است به گونه‌ای که فقط در پنج فاز ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ حجم سرمایه‌گذاری انجام شده توسط وزارت نفت معادل یک پنجم کل سرمایه‌گذاری انجام شده از روز اول بنای پارس جنوبی تاکنون است.

یوسفی با اشاره به تولید ثروت برای کشور با راه‌اندازی فازهای جدید گازی و ۴ پتروشیمی در سفر روز یک‌شنبه رئیس جمهوری به استان بوشهر عنوان کرد: کارشناسان حوزه اقتصادی بر این باور هستند که با راه‌اندازی هر یک از فازهای گازی یک درصد بر تولید ناخالص ملی کشور افزوده می‌شود که این شرایط با وجود ۶ فازی که از روز یک شنبه(فردا) وارد مدار تولید می‌شوند شاهد ارزش افزوده مناسبی برای کشور هستیم.

وی افتتاح و بهره‌برداری از چهار واحد پتروشیمی در سفر رئیس جمهوری به بوشهر در روز یک شنبه (فردا) را یک تحول اساسی در حوزه اشتغال و تولیدات داخلی دانست و گفت: با راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی تخت جمشید، فاز دو کاویان، ام ای جی مروارید و پلی استایرن در پارس جنوبی، ضمن افزایش اشتغال در مناطق غربی و شمال غربی کشور و جلوگیری از خام فروشی، شاهد افزایش تولید و فروش محصولات پتروشیمی به میزان دو میلیون تن در سال به ارزش دو میلیارد دلار هستیم .
🔰کانال عسلویه نیوز را به دوستان خود معرفی کنید
https://t.me/assalouyehnews


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ